ساختارشکنی ایلان ماسک با خودروی بدون فرمان

شرکت تسلا قصد دارد خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری خود را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند، این خودرو به احتمال زیاد فرمان نخواهد داشت.

به گزارش تحریریه، خبرها حکایت از آن دارند که «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت تسلا  به کارکنان خود گفته است  قصد دارد خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری خود را که قبلا قول داده بود در سال ۲۰۲۳ عرضه کند. مدیرعامل تسلا اشاره کرد که ممکن است این خودرو حتی به فرمان مجهز نباشد.

در مراسم روز باتری تسلا (Battery Day) که در سال گذشته برگزار شد، این خودروساز  اعلام کرد: تسلا یک خودروی برقی قوی ۲۵ هزار دلاری تولید می کند که کاملا مستقل است. وی تصریح کرد که این قیمت جدید از طریق سلول جدید باتری تسلا و تولید باتری به دست می آید که می تواند هزینه باتری را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

این خودروی برقی که اغلب از آن با عنوان «تسلا مدل ۲» یاد می شود، به هاچ بک الکتریکی جدیدی تشبیه شده است که تسلا قصد دارد آن را در شرکت «گیگافکتوری» مستقر در شانگهای چین تولید و به صورت جهانی صادر کند.

سال گذشته، تسلا از برنامه های خود برای ایجاد یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در چین برای ساخت خودروی برقی به سبک چینی خبر داد.

تسلا تابستان سال گذشته شروع به دریافت طرح های مربوط به خودروی برقی کوچک خود در چین کرد و کمی بعد برای این برنامه نیرو استخدام کرد.

در آن زمان، این خودروساز همچنین طراحی اولیه یک هاچ بک کوچک برقی را منتشر کرد. این باعث شد بسیاری فکر کنند که طراحی و عامل شکل گیری تسلا در خودروی برقی آینده است:

https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/08/Tesla-hatchback.jpeg?quality=82&strip=all&w=1000

ما اخیرا در مورد برخی گزارش های رسانه ای از چین گزارش داده ایم که ادعا می کنند تولید مدل ۲ می تواند به سرعت آغاز شود. با این حال، هشدار دادیم که به احتمال زیاد این اتفاق نمی افتد.

در حال حاضر ایلان ماسک در جلسه ای که مدتی پیش برگزار شد، ایده بهتری را برای زمان بندی برنامه ریزی شده عرضه خودروی ارزان تر تسلا تایید کرده است.

منابعی که در این جلسه حضور داشتند گفتند که مدیرعامل می گوید تسلا قصد دارد تولید خودروی الکتریکی جدید ۲۵ هزار دلاری خود را در سال ۲۰۲۳ آغاز کند.

ماسک در اظهارنظرهای خود در زمینه انتشار مدل جدید تسلا ۲ (این نام رسمی خودرو نیست) هدف خود را دستیابی به یک سیستم رانندگی خودکار کامل عنوان کرد و حتی از کارکنان تسلا پرسید: آیا می خواهیم این خودرو با فرمان و پدال عرضه شود؟

طبق این گفته ها به نظر می رسد که خودروی جدید تسلا حتی مجهز به فرمان نخواهد بود.

در سال ۲۰۱۹ ، تسلا از تصویری از یک وسیله نقلیه بدون فرمان و پدال رونمایی کرد و گفت که هدف این است که چنین خودرویی را ظرف دو سال تولید کند:

https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/04/Tesla-self-driving-without-a-steering-wheel-1.jpg?w=1024

تسلا در حال حاضر در تلاش است تا نرم افزار بتا خودران خود را تا پایان ماه به ناوگان وسیع خود در ایالات متحده عرضه کند.

پایان/

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 12693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 3
    • محسن زعیم IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      21 4
      دارند پابه پا سایپا عمل می‌کنند که عقب نمونند سایپا هر تکنولوژی که اختراع میکنه میزاره رو پراید ۱۱۱ اونها هم می‌گذارند رو ماشین‌هاشون من فکر کنم یه جاسوس گذاشتن تو سایپا که تکنولوژی که اختراع میکنه می‌دزدند یا شاید هم پراید ۱۱۱ میخرند می‌برند تو کشورشون اوراق می‌کنند و از روش کپی برداری میکنند مسولین سایپا باید خیلی حواسشون باشه
      • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
        1 0
        درست درست درست میگی