خبر جعلی درباره ارزهای دیجیتال

تحقیقات در زمینه ویژگی سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتال نشان می دهد بیشتر سرمایه گذاران در کریپتوکارنسی ها مردان جوان عمدتا دارای مدرک دانشگاهی بالاتر و درآمدی بیشتر از متوسط جوامع خود هستند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی نوشت، هیاهو در مورد ارزهای دیجیتالی می تواند باعث ترس از دست رفتن فرصت خرید شود؛ توهم دستیابی سریع به ثروت می تواند افراد را به سمت چنین سرمایه گذاری هایی سوق دهد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که سرمایه گذاران در این عرصه ثروتمندتر، جوانتر و تحصیلکرده تر از دیگران هستند.

 ۱۳ سپتامبر و پس از انتشار خبری جعلی که ادعا می کرد، شرکت خرده فروشی «وال‌مارت» پذیرش ارز دیجیتال برای پرداخت های آنلاین را آغاز می کند، قیمت لایت کوین برای مدت کوتاهی نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافت. این خبر جعلی که توانست چندین رسانه خبری مالی را نیز فریب دهد، می تواند درخواست هایی برای نظارت بیشتر بر صنعت ارزهای رمزنگاری ایجاد کند.

«چارلز راندل» رئیس اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) در سخنرانی هفته گذشته خود هشدار داد که هیاهو در مورد ارزهای دیجیتال می تواند ترس از دست رفتن فرصت را ایجاد کند و مصرف کنندگان را با ایجاد توهم دستیابی سریع به ثروت به سمت چنین سرمایه گذاری هایی سوق دهد. «گری جنسلر» رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اوایل ماه جاری به اعضای پارلمان اروپا گفت که این دارایی ها مملو از کلاهبرداری و سوء استفاده است.

سیاست گذاران حق دارند نگران کلاهبرداری و سوء استفاده ها در این عرصه باشند. اما این کار اشتباه خواهد بود که تمام سرمایه گذارانِ رمز ارز را ساده‌لوح قلمداد کنید. تحقیقات اخیری که توسط «رافائل اوئر» از بانک تسویه حساب های بین المللی و «دیوید ترسرو لوکاس» از دانشگاه خودمختار بارسلونا صورت گرفت، نشان می دهد که صاحبان ارزهای دیجیتالی آمریکایی تمایل دارند تحصیلات خوبی داشته باشند و درآمد بالایی کسب کنند.

A third of South Korean workers have invested in cryptocurrencies like  bitcoin — Quartz

با استفاده از داده های حاصل از نظرسنجی فدرال رزرو در سال ۲۰۱۹، محققان دریافتند که علاوه بر جوان بودن و بیشتر مرد بودن، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال تقریبا بیش از ۷۵ درصد بیشتر از کسانی که در زمینه رمزنگاری سرمایه گذاری نمی کنند، مدرک دانشگاهی دارند و بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند که دو برابر بیشتر از درآمد سالانه سرمایه گذاران در دیگر بخش ها است. یکی دیگر از مطالعات اخیر از بانک مرکزی اتریش نیز نشان داد که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به طور متوسط ​​دارای سواد مالی بیشتری نسبت به کسانی هستند که از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی خودداری می کنند.

محققان دریافتند که ویژگی ها در ارزهای رمزنگاری مختلف متفاوت است. برای مثال، صاحبان ریپل و اتر، تحصیلکرده ترین افراد هستند. صاحبان لایت کوین کم تحصیلات هستند. صاحبان ریپل، اتر و استلار بیشترین درآمد و سرمایه گذاران بیت کوین کمترین درآمد را دارند.

مجموعه سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری شده امروزه بسیار بیشتر از سال ۲۰۱۹ که نظرسنجی فدرال رزرو انجام شد، است. در آن زمان، ارزهای رمزنگاری شده یک سرمایه گذاری ویژه بودند که فقط ۱.۴ درصد از آمریکایی ها آن را در اختیار داشتند. بر اساس گزارش فدرال رزرو، در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۴ درصد از آمریکایی ها ارزهای رمزنگاری شده را در کارنامه مالی خود دارند. با این حال، تجزیه و تحلیل اولیه توسط نویسندگان داده های نظرسنجی جمع آوری شده در اکتبر گذشته نشان می دهد که ارزهای رمزنگاری شده همچنان برای سرمایه گذاران جوان، مرد و تحصیلکرده جذاب هستند.

پایان/

۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 12742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 0
      نمیدونم این تجادت نیوز چه دشمنی با ارز دیجیتال داره وقتی میره بالا سکوت میکنه وقتی میاد پایین شروع میکنه