بشار اسد اردوغان را تحقیر کرد

بشار اسد رئیس جمهور سوریه رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را تحقیر کرد.

به گزارش تحریریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با نوشتن نامه ای به رهبر مخالفین اردوغان یعنی کلیچدار اوغلو و نادیده گرفتن رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، وی را تحقیر کرد.

باریش یارکاداش نماینده سابق پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خلق در مصاحبه‌ای گفت که بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیامی برای کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق ارسال کرده است. این پیام پس از آخرین اظهارات کلیچدار اوغلو درباره منطقه و وضعیت مهاجرین سوری ارسال شده است که گفته بود "ما پس از به قدرت رسیدن، مهاجران سوری را به کشورشان بازمی‌گردانیم، یعنی با رضایت خودشان و این کار را در هماهنگی و همکاری با دولت سوریه انجام خواهیم داد، برای مقابله با گروههای تروریستی نیز باید با دمشق گفتگو کنیم".

یارکاداش تاکید کرد: پس از این اظهارات بود که بشار اسد در پیامی به کلیچدار اوغلو گفته است که "بیایید درباره جزئیات این موضوع با هم گفتگو کنیم".

نماینده سابق پارلمان ترکیه با اشاره به اینکه هنوز پاسخی از سوی کلیچدار اوغلو به نامه بشار اسد داده نشده است، گفت: اگر حزب جمهوری خلق مسئله کردها را حل کند و به سوریه برود و با بشار اسد دیدار کند، می‌تواند در دو موضوع مهم اعتبار خود را افزایش دهد.

مساله آوارگان سوری در ترکیه که 4 میلیون نفر تخمین زده می شوند به یک بحران در این کشور تبدیل شده است.

پایان/

۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 12800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • بازنشسته IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 3
      رجب طیب اردوغان حزب با است ثبات فکری درستی ندارد ونمک به حرام است چون یاما ادعای دوستی میکند ولی ازطرف دیگر بین کشور آذربایجان و ایران تفرقه افکنی میکند.رجب هم چند صبائی دیگر کله پا (سرنگون)میشود ان شاء الله