رئیس کمیسیون مجلس مخالف ورود چینی های مسکن ساز به ایران

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: نیازی به مذاکره با چینیها نیست چون ظرفیت داخل کشور یعنی توان مهندسی و نیروهای انسانی به‌راحتی می‌توانیم سالانه یک میلیون مسکن در کشور بسازیم.

به گزارش تحریریه، محمدرضا رضایی کوچی در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکره با چینی‌ها برای ساخت و ساز انبوه در کشور، اظهار کرد:‌ از نظر ما کشور توان تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال و حتی بیشتر را دارد.

 در بحث تولید مصالح ساختمانی در کشور خودکفا هستیم؛ یعنی همه اجزای مورد نیاز در ساخت و ساز مسکن را در کشور تولید می‌کنیم. در بحث مصالح ساختمانی مهم‌ترین نهاده سیمان و فولاد است که در این دو بخش نیز  امروز بیش از 2 برابر نیاز کشور تولید داریم.

وی با یادآوری این‌که بخش عمده‌ای از مصالح ساختمانی تولید داخل صادر می‌شود،‌افزود: از سوی دیگر بیش از 500 هزار مهندس عمران در کشور داریم؛ یکی نیروی مجرب آماده به کار. کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که این تعدد مهندس دارند. ایران سومین کشور در دنیاست که بیشترین تعداد مهندس را در مقایسه با جمعیت کشور داریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: شرکت‌ها و مشاورانی در کشور داریم که در حوزه مسکن سوابق خوبی دارند و به ‌راحتی می‌توانند یک میلیون مسکن را بسازند. گرچه وزارت راه و شهرسازی با برخی کشورها از جمله چین وارد مذاکره شده است. البته به ‌نظرم نیازی به این کار نیست چون ظرفیت داخل کشور یعنی توان مهندسی و نیروهای انسانی به‌راحتی می‌توانیم سالانه یک میلیون مسکن در کشور بسازیم.

رضایی کوچی اضافه کرد:‌ در بحث صنعتی سازی برخی خطوط تولید را داریم که به‌واسطه بی‌توجهی در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. می توانیم شرکت‌ها را در صنعتی‌سازی تقویت کنیم تا بتوانیم در این حوزه وضعیت بهتری را پیدا کنیم.

پایان/

۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
کد خبر: 13173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      چین و کالا چینی هر کجا وارد شود یعنی نابودی و بدبختی آنجا