ترفند زاکربرگ برای نجات فیسبوک

مدیران ارشد فیسبوک تلاش دارند با تغییر نام، شرکت جدیدی را به افکارعمومی ارائه دهند و با این اقدام بار سنگین بدنامی اخیر خود در زمینه دادن رشوه به دادگاه و رسوایی فروش اطلاعات خصوصی کاربران را بزدایند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «The Verge» به نقل از یک منبع آگاه عنوان داشت که فیس بوک قصد دارد هفته آینده نام شرکت خود را تغییر دهد تا تمرکز خود را بر روی ساخت «متاورس» بگذارد. متاورس یا جهان دیجیتال، نظریه ای جدید درباره پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال، دنیای آواتارها و نسل بعدی اینترنت است.

«مارک زاکربرگ» مدیر عامل شرکت، قصد دارد در کنفرانس سالانه «کانکت» شرکت که در ۲۸ اکتبر برگزار خواهد شد در مورد این تغییر نام صحبت کند. اما امکان دارد که زودتر از این تاریخ از نام شرکت رونمایی شود. هدف از این اقدام نشان دادن جاه ‌طلبی این غول تکنولوژی است که بیشتر از رسانه‌های اجتماعی شناخته شود. تغییر نام جدید احتمالا موقعیت برنامه تیک آبی فیس بوک را به عنوان یکی از بسیاری از محصولات تحت نظارت یک شرکت مادر ناظر بر گروه‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ و اپلیکیشن های دیگر قرار می‌دهد. سخنگوی فیس بوک از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد.

فیس بوک در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کارمند دارد که سخت افزارهای مصرفی مانند عینک AR را می سازند که زاکربرگ معتقد است در نهایت به اندازه گوشی های هوشمند در همه جا حاضر خواهند شد. عینک AR یا عینک های «واقعیت افزوده» در واقع به روش هایی گفته می شود که در آن به تصویر دنیای پیرامون ما، اطلاعات و ویژگی های بیشتری به صورت تصویری یا متنی اضافه می کند که باعث افزایش شناخت و درک و سرعت عمل ما در آن محیط می شود. انسان توسط حواس خود دنیای اطرافش را درک می‌کند. ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل می‌دهد. زاکربرگ در ماه ژوئیه گفت که «طی چندین سال آینده، ما عملا از شرکتی که ما در درجه اول به عنوان یک شرکت فعال در رسانه ‌های اجتماعی شناخته می شد، به یک شرکت متاورس تبدیل خواهیم شد».

فیس بوک اولین شرکت فناوری نیست که با گسترش جاه طلبی های خود، نام شرکت را تغییر می دهد. گوگل در سال ۲۰۱۵ به طور کامل تحت یک شرکت هلدینگ به نام «آلفابت» (Alphabet ) سازماندهی مجدد کرد. این تصمیم به این دلیل گرفته شد که نشان دهد این شرکت دیگر فقط یک موتور جستجو نیست بلکه گروهی گسترده با شرکت هایی است که خودروهای بدون راننده و فناوری های بهداشتی نیز تولید می کنند. همچنین نام شرکت «اسنپ چت» در سال ۲۰۱۶ به «اسنپ» (Snap Inc) تغییر یافت، اسنپ در همان سال خود را «شرکت دوربین عکاسی» نامید و اولین دوربین عینکی خود را با نام (Spectacles ) خود را معرفی کرد.

گفته می شود که نام شرکت جدید فیس بوک یک راز محرمانه بوده و حتی در میان رهبران ارشد آن نیز به طور گسترده منتشر نشده است. این نام اما احتمالا به «هوریزون» ارتباط داشته باشد؛ هوریزون نام نسخه VR واقعیت افزوده فیسبوک است که این کمپانی چند سالیست روی توسعه آن کار می کند اما هنوز منتشر نشده است. 

 با این حال بسیاری بر این باورند که تغییر نام یا بعبارت دیگر «ری برند» فیسبوک ترفندی از سوی مارک زاکربرگ برای تطهیر خود و نجات فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ است. 

پایان/

۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 13380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =