رکورد زنی قیمت نیکل در بازارهای جهانی/ سهامداران کامودیتیها به گوش باشند

نیکل در بورس فلزات لندن در میان نگرانی ها به بالاترین سطح در 7 سال گذشته رسید. این افزایش قیمت همزمان با جهش قیمتی برای سایر کامودیتیها دست خریداران سهام را روی ماشه قرار داده است.

به گزارش تحریریه،  این نگرانی ها ناشی از عرضه کمتر این فلز استراتژیک صنعتی برای پاسخگویی به تقاضای بهبود یافته پس از بازگشایی اقتصادها با عقب نشینی پاندمی است. واله یکی از تولیدکنندگان برتر نیکل، به دلیل اعتصاب در یکی از معادن کانادا اهداف برنامه ریزی شده تولید خود را برای سال جاری کاهش داد، درحالی که بزرگترین تولیدکننده نیکل تصفیه شده جهان یعنی MMC Norilsk Nickel PJSC در سه ماهه سوم تولید کمتری را گزارش کرد.

فیلیپین دومین تولیدکننده بزرگ این فلز مورد استفاده در لوازم آشپزخانه و باتری ماشین های الکتریکی اعلام کرد تولید امسال ممکن است 10 درصد کمتر از میانگین سال های قبل باشد زیرا باران های مکرر و ورود کشتی های کمتر مانعی برای تولید بوده است.

نیکل برای تحویل سه ماهه در بورس فلزات لندن با 4.6 درصد افزایش به 20,963 دلار در هر تن رسید که بالاترین سطح از ماه می 2014 می باشد.

واله احتمالا در سال جاری 165 هزار تا 170 هزار تن نیکل تولید می نماید که کمتر از اهداف برنامه ریزی شده یعنی 200 هزار تن است.

براساس بیانیه ای، تولید نیکل در Nornickel در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش داشته و به 129 هزار و 858 تن رسیده است.

چشم انداز کاهش عرضه در شرایطی رخ می دهد که تقاضای فولاد ضد زنگ در ماه های اخیر بهبود یافته و صنایع هوافضا و نفت و گاز نیز شاهد بهبود بوده است.انتظارات از تولید کمتر از انتظار عرضه کننده برتر یعنی اندونزی نیز به افزایش قیمت ها کمک کرده است. این کشور جنوب شرق آسیا ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد صادرات محصولات نیمه فرآوری شده مورد استفاده در تولید فولاد ضد زنگ را برای اطمینان از تامین نیاز این کشور ممنوع کند و یا عوارض صادراتی بر روی آن وضع کند تا بدین ترتیب از صنعت داخلی با رویکرد باتری خودروهای الکتریکی حمایت نماید.

بلومبرگ انتظار دارد قیمت نیکل بالای 18,000 دلار در هر تن باقی بماند اگرچه عملکرد ضعیف مس و آلومینیوم ادامه خواهند یافت.

پایان/

۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 13401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =