سفیر ایران در دانمارک تماشاچی بی طرف است یا حافظ حقوق ایرانیان؟

سفیر ایران در دانمارک در پیگیری حقوق انسانی مادر ایرانی در این کشور تحرک کافی از خود نشان نمی دهد.

به گزارش تحریریه، افسانه نادی‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ که از سال 1398 و بدون شایستگی های لازم و در ادامه نمایش های بی خاصیت دولت حسن روحانی برای نشان دادن حضور زنان در دولت اعتدال راهی دانمارک شد، عملکرد قابل دفاعی در پیگیری حقوق ایرانیان مقیم این کشور به خصوص در موضوع حمیده سلامتی و فرزندش نداشته است. 

علیرغم اینکه شخص امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با حمیده سلامتی مادر پسری ایرانی به نام داریوش حیدری که دولت دانمارک به طور غیرقانونی و برخلاف حقوق ابتدایی انسانی او را از مادرش جدا کرده است ملاقات کرده و قول مساعد برای پیگیری می دهد، اما سفیر ایران در دانمارک تحرک کافی نداشته و به تماشاچی نقض حقوق این مادر ایرانی تبدیل شده است. 

انتظار می رود که سفرای ایرانی در اروپا که 40 دفتر را اشغال کرده اند و برخلاف منافع ملی هزینه های سنگینی صرف نگهداری این دهها سفارتخانه و کنسولگری می شود، پیگیر حقوق ایرانیان باشند و حالا که ایران و اروپا مناسبات اقتصادی خاصی ندارند، حداقل کارهای اداری و حقوقی ساده را به درستی پیگیری کنند. 

سالانه صدها میلیون دلار از بیت المال صرف نگهداری این انبوه سفارتخانه ها در اروپا می شود که بیشتر به ابزاری برای امتیاز دادن به نورچشمی ها تبدیل شده است تا پیگیری منافع ملی و حقوق ایرانیانی که به هر دلیل در اروپا دچار مشکل شده اند. 

پایان/

۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 13575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم ناصر ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      3 1
      خواهش می کنم حقوق ایرانیان خارج ازکشور رو برگردانیدبخصوص خانم حمیده سلامتی، مادر داریوش که شجاعانه فرزندش رو می خواهدازاسارت دولت دانمارک نجات دهد، به ایشان کمک کنید. داریوش رابازگردانید