اکثر آلمانی‌های واکسینه نشده تمایلی برای واکسیناسیون کرونا ندارند

بر اساس نظرسنجی وزارت بهداشت آلمان اکثر شهروندانی که هنوز واکسینه نشده‌اند، نظر خود را در ارتباط با این موضوع تغییر نداده‌اند. یکی از دلایل تمایل نداشتن این افراد به واکسیناسیون عدم آزمایش کافی واکسن‌ها اعلام شده است.

به گزارش تحریریه، در نظرسنجی موسسه "فورسا" Forsa که روز جمعه ۷ آبان (۲۹ اکتبر) توسط وزارت بهداشت آلمان منتشر شده، حدود دو سوم افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی اظهار داشتند که در دو ماه آینده تحت هیچ شرایطی تصمیم ندارند که واکسینه شوند.

تنها دو درصد این افراد گفته‌اند در حال برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون هستند و بقیه پرسش‌شوندگان نظر معینی در این باره ابراز نکردند.

طبق این نظرسنجی حدود یک سوم از کسانی که واکسینه نشده بودند، دلایل مخالفت خود را با بیان اینکه واکسن‌های موجود به اندازه کافی آزمایش نشده‌اند، توجیه کردند.

استدلال‌های دیگری چون ترس از عوارض جانبی، تردید در مورد اثربخشی واکسن‌ها نیز از طرف شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بیان شده است.

بر اساس گزارش انستیتو روبرت کخ ۶۶ و نیم درصد از کل جمعیت آلمان به طور کامل واکسینه شده‌اند.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان روز پنجشنبه ۲۸ اکتبر در توییتی اعلام کرد که نزدیک به ۷۵ درصد بزرگسالان بالای ۱۸ سال در این کشور با دو دوز واکسیناسیون به مصونیت کامل در برابر ویروس کرونا رسیده‌اند.

در جمعیت بین ۱۲ تا ۱۷ سال نیز یک‌سوم به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

منبع: دویچه وله

پایان/

۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
کد خبر: 13591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =