نماینده مجلس می خواهد بهترین برند مونتاژی خودرو را تعطیل کند

یک نماینده مجلس می خواهد بهترین برند مونتاژی خودرو را که به کشور کره جنوبی تعلق دارد تعطیل کند.

به گزارش تحریریه، بهترین برند مونتاژی خودرو در مقطع کنونی به شرکت کره ای سانگ یانگ تعلق دارد و در داخل کشور مونتاژ می شود. با این حال یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نام احسان ارکانی عضو کمیسیون حمایت از تولید خواستار تعطیل شدن مونتاژ این برند شد و گفت: شاهد فعالیت یک خودروساز ورشکسته کره‌ای در کشور هستیم که تنها کارش، مونتاژ کردن خودروهای لوکس با استفاده از معافیت‌های گمرکی در پوشش تولید در داخل ایران است. این در حالی است که مونتاژ خودرو در داخل کشور هیچ آورده صنعتی برای صنایع خودروسازی کشورمان نخواهد داشت و از سویی چون خودروهای مونتاژ شده، قیمت‌‎های میلیاردی دارند، در راستای استفاده اقشار مختلف جامعه از خودروی با کیفیت نیز کارکردی نخواهد داشت. از مسئولان مربوطه در وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم همانگونه که در قبال اقدامات مخرب کره‌ای‌ها در موضوع لوازم جانبی با اقدام به موقع مانع از آسیب رسیدن به تولیدکنندگان داخلی شدند، در قبال این خودروساز نیز اقدامات لازم را برابر گزارشات انجام دهند.

نگاه غلط این نماینده مجلس که به جای تمرکز بر ایرادهای اساسی بازار خودرو ایران حمله به بهترین برند مونتاژی در مقطع کنونی که مدل هایی مانند تیولی و رکستون امپرور را تولید می کند، در پیش گرفته است، با منطق اقتصاد و تولید همخوانی ندارد. 

کاری که در صنعت لوازم خانگی انجام شد اگر به غلط و برخلاف دستور رهبر معظم انقلاب فراتر از برندهای کره ای به تمام لوازم خانگی خارجی تعمیم داده شود، صنعت لوازم خانگی را نیز به سرنوشت صنعت خودرو دچار خواهد کرد و بازار را به قهقرا می برد. ورشکستگی در میان شرکت های خودروساز مساله غریبی نیست و جنرال موتورز نیز 15 سال پیش ورشکست و سپس احیا شد. 

ارکانی بهتر است به جای فراری دادن تنها برند معتبر باقی مانده، ایجابی فکر کرده و پس از کشانیدن پای برندهای بهتر و معتبرتر به حذف برند باقی مانده کنونی بیاندیشد. 

پایان/

۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
کد خبر: 13651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کلانتری IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      1 0
      شریکش کنید حل میشه.