بازار رمز ارزها به سوی قله

اتریوم به بالاترین سطح خود در تاریخ خود رسید، بیت کوین روز سه شنبه رکورد قیمتی پیشین خود را شکست و خود را برای پرش به سمت سقف ۱۰۰ هزار دلاری آماده می کند.

به گزارش تحریریه، ارزهای رمزپایه هفته را با روند صعودی و مثبت آغاز  کردند. تارنمای شبکه خبری «سی ان بی سی» آمریکا گزارش داد که اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، در ۲۴ ساعت روز دوشنبه بیش از ۴ درصد افزایش یافت و به بالاترین قیمت خود  و بیش از ۴۷۰۰ دلار رسید. طبق داده های شرکت تحلیلی و تحقیقی «کوین متریکس»، این توکن آخرین بار با قیمت ۴۷۴۰ دلار معامله شد.

در همین حال، بیت کوین با ۷ درصد افزایش به قیمت ۶۶ هزار و۲۵۰ دلار رسید و به رکورد بالای ۶۶ هزار و۹۰۰ دلار که در اواخر اکتبر ثبت شد، نزدیک شد. روز سه شنبه بیت کوین به فراتر از ۶۷ هزار دلار رسید.  

دلیل این حرکت مشخص نبود. ارزهای رمزپایه به دلیل نوسانات قیمتی بی ثبات خود مشهور هستند و نوسان های تا ۲۰ درصد بالاتر یا پایین تر در این ارزها نسبتا رایج است.

«میکل مورچ»، مدیر اجرایی صندوق سرمایه گذاری رمزارز ARK۳۶، گفت که قیمت ۷۰ هزار دلاری بیت کوین اکنون قریب الوقوع به نظر می رسد.

مورچ روز دوشنبه با ارسال ایمیلی تاکید کرد: «نکته مهم این است که به نظر نمی‌رسد این افزایش اهرم محور باشد، بلکه ناشی از افزایش تقاضا در بازار نقدی است».

دیفای

در بحبوحه هیجان فزاینده درباره دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز، روند جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال که به دنبال ایجاد برنامه‌های مالی مانند وام دادن و تجارت بر روی بلاک چین است، رخ می‌دهد. اتریوم یک بازیکن کلیدی در این عرصه است. برخی از بزرگترین خدمات دیفای از جمله صرافی غیرمتمرکز «یونی سوآپ» (Uniswap) و پلت فرم وام دهی «آوه» (Aave)، در شبکه اتریوم اجرا می شوند. یونی سواپ یک پروتکل صرافی غیرمتمرکز پیشرو بر بستر اتریوم است و پروتکل غیرمتمرکز آوه خدماتی در زمینه وام‌دهی و وام‌گیری ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه اتریوم ارائه می‌کند و امکاناتی مانند کسب سود از تامین نقدینگی، وام‌دهی و وام‌گیری، وام‌های فوری بدون وثیقه، سواپ، استیکینگ و… را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

با این حال، دیفای اخیرا توجه تنظیم کننده ها را به خود جلب کرده و کارشناسان هشدار داده اند که به زودی سرکوب خواهد شد.

اتریوم همچنین ستون فقرات بسیاری از توکن‌ های غیر قابل تعویض یا (NFT) است. این رمز ارزها نوعی خاص از توکن‌های رمزنگاری است که با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین گونه‌ای دارایی دیجیتال ایجاد می‌کند که قابل تکثیر نیست.

این نوع از ارزهای دیجیتال در سال جاری شاهد رونق فعالیت بودند و یک توکن در حراج کریستی به قیمت رکورد ۶۹ میلیون دلار به فروش رفت.

با این حال، اتر در برابر برخی رقابت های شدید قرار دارد. توکن‌های رقیب مانند «سولانا» و «کاردانو» امسال افزایش قیمت داشته‌اند.

اتریوم در حال پیشرفت بزرگی است که سرمایه گذاران امیدوارند این شبکه را هر چه سریعتر با محیط زیست سازگار کند. بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه به دلیل مصرف انرژی بسیار بالا مورد انتقاد قرار گرفته اند. آخرین گام در تغییرات اساسی شبکه اتریوم اواخر ماه گذشته برداشته شد، زمانی که پیشرفت و بهبود امکاناتی به نام «آلت ایر» (Altair) محقق شد.

در همین حال، بیت کوین در ماه گذشته و پس از آغاز معامله نخستین صندوق قابل معامله (ETF) آن، به بالاترین قیمت خود یعنی نزدیک به ۶۷ هزار دلار رسید.

کارشناسان مطرح عرصه رمزارزها این حرکت را به عنوان نشانه دیگری از افزایش پذیرش دارایی های دیجیتال در وال استریت ستایش کردند.

ارزهای دیجیتال جایگزین اغلب پس از افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین افزایش می یابند، زیرا سرمایه گذاران به دنبال بازدهی در سایر نقاط بازار هستند.

پایان/

۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 13772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =