اجرای مانور دورمیزی بیماری هاری در شهرستان شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از اجرای مانور دورمیزی بیماری هاری در شهرستان شهربابک خبر داد و گفت: با هدف ارزیابی ظرفیت ها و پاسخ به شرایط اضطراری، مانور دور میزی با سناریوی بروز بیماری هاری در یکی از روستاهای شهرستان شهربابک برگزار شد.

به گزارش تحریریه، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار تحریریه گفت: با هدف ارزیابی ظرفیت ها و پاسخ به شرایط اضطراری، مانور دور میزی با سناریوی بروز بیماری هاری در یکی از روستاهای شهرستان شهربابک، به فرماندهی رئیس شبکه دامپزشکی و با حضور نمایندگانی از فرمانداری ،  شهرداری، مرکز بهداشت و محیط زیست با هدف مقابله با این بیماری، در شبکه دامپزشکی به اجرا درآمد.

مجید اسدی با بیان این مطلب که مانور دورمیزی تمرینی برای شبیه سازی بحران ها، پیشنهاد و به چالش کشیدن برنامه های عملیاتی برای مقابله با آن ها است، خاطرنشان کرد: انجام این مانور در فاز آمادگی و پیش از بحران، مطابق سناریوی طراحی و تدوین شده از سوی شبکه دامپزشکی، با هدف آشنایی مجدد اعضای ستاد با شرح وظایف محوله، شناسایی نقاط ضعف و قوت، ارزیابی توانایی و استخراج مشکلات و موانع موجود برگزار می گردد.


اسدی اضافه کرد: با توجه به اینکه این بیماری بین انسان و دام مشترک بوده بنابراین ضرورت افزایش آگاهی و سطح هوشیاری دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد و به حداقل رساندن زمان حضور در کانون های احتمالی بیماری اهمیت دارد.

وی با ارائه مستندات، دستورالعمل ها و... نقشه راه سازمان دامپزشکی کشور در خصوص آمادگی حداکثری مقابله با بیماری هاری را تشریح نمود.

در این مانور دورمیزی، مدیریت حضور به موقع تمامی عوامل اجرایی، نحوه قرنطینه روستا( کانون بیماری)، معدوم سازی دام درگیر، دفن بهداشتی لاشه، پاکسازی کانون، ایست و بازرسی و کنترل مسیرهای منتهی به روستا ، مستند سازی وقایع و... مرور و بررسی گردید.

در پایان اسدی ، از همکاری های همه جانبه اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با هاری تشکر و قدردانی نمود و انجام کار بصورت گروهی جهت افزایش بهره وری، مدیریت صحیح استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در شرایط بحرانی را از مهمترین اقدامات دانست.

پایان/

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 13790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =