تویوتا هم مانند ایران خودرو و سایپا می اندیشد!

هفته گذشته شش خودروساز بزرگ دنیا، شامل جنرال موتورز، فورد، ولوو، مرسدس بنز، بی‌وای‌دی و جگوار لندرور با امضای توافق‌نامه گلاسگو متعهد شدند تا سال ۲۰۴۰ به تولید موتورهای درون‌سوز خاتمه دهند.

به گزارش تحریریه، هفته گذشته شش خودروساز بزرگ دنیا، شامل جنرال موتورز، فورد، ولوو، مرسدس بنز، بی‌وای‌دی و جگوار لندرور با امضای توافق‌نامه گلاسگو متعهد شدند تا سال ۲۰۴۰ به تولید موتورهای درون‌سوز خاتمه دهند. اما در این بین خبری از تویوتا نبود، چرا که مدیران کمپانی معتقدند مناطق زیادی از دنیا آمادگی لازم برای پذیرش و استفاده از خودروهای الکتریکی را ندارند.

حتما می‌دانید تویوتا جزو بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا بوده و در سال‌های اخیر همواره در رده اول یا دوم فروش جای گرفته است. جالب اینکه به غیر از تویوتا، فولکس واگن نیز از امضای معاهده گلاسگو خودداری کرده و مدیران آن اعتقادی مشابه با همتایان ژاپنی خود دارند.

یکی از سخنگویان تویوتا در گفتگو با رویترز، علت عدم پیوستن این شرکت به معاهده گلاسگو را کافی نبودن انرژی و زیرساخت‌های شارژ، شرایط اقتصادی و عدم آمادگی مشتریان اعلام کرده و افزوده «ما آماده هستیم شتاب برقی‌سازی خودروها را افزایش دهیم و از خودروهای بدون آلایندگی مناسب حمایت کنیم.»

این سخنگوی تویوتا اضافه کرده هنوز در بسیاری از مناطق دنیا مثل آسیا، آفریقا و خاورمیانه، فضایی مناسب برای راه‌اندازی حمل و نقل کاملا پاک ایجاد نشده است. از دید وی ایجاد چنین فضایی و زیرساخت‌های مربوطه نیازمند گذشت زمان است، از این رو و با توجه به سختی‌های موجود، تویوتا ترجیح داده فعلا از پیوستن به معاهده گلاسگو خودداری کند.

تحقیقی که در آوریل گذشته انجام شده، حکایت از آن دارد میزان مالکیت خودروهای برقی در نقاط مختلف دنیا بسیار متفاوت و غیرهمگن است. این دسته از خودروها در اتحادیه اروپا، چین و آمریکا بیشترین میزان استقبال را دارند، ولی در سایر کشورها آمار فروش آنها بسیار ناچیز بوده و با اختلاف زیادی کمتر است. برای مثال در کشورهای آمریکای جنوبی که روی هم رفته بیش از ۴۲۰ میلیون نفر جمعیت دارند، تعداد خودروهای برقی فروخته شده در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۱۸ هزار دستگاه بوده است. در قاره آفریقا هم که حدود ۱.۲ میلیارد نفر ساکن هستند، فقط و فقط ۱,۵۰۹ خودروی الکتریکی در سال گذشته به فروش رسیده است.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، فولکس واگن با وجود پیشگام بودن در زمینه خودروهای برقی، موضعی مشابه با تویوتا اتخاد کرده؛ این کمپانی آلمانی اعلام نموده ضرباهنگ گرایش به سمت خودروهای برقی از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، به همین خاطر فعلا دلایلی کافی برای پیوستن به معاهده گلاسگو ندارد. جالب آنکه هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن گفته شاید استفاده از سوخت سنتتیک در آمریکای لاتین جزو انتخاب‌های منطقی در آمریکای لاتین در سال ۲۰۳۵ باشد.

پایان/

منبع: دیجیتائو

۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
کد خبر: 13950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      13 1
      تازمانی که شرکت ایرانخودرووسایپا تعطیل نشه وازرانت داخل این دوشرکت خلاص نشیم نمی‌توانیم خودرویی مثل تویوتا داشته باشیم بایدآرزوی داشتنش رابه گورببریم شماچطورمیتونیددرمورد تویوتا وبنزو..... صحبت کنيد درصورتی که مثل100سال پیش هنوزمونتاژکاری میکنیدتاحالانتونستیدحتی یک موتوربسازید
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      14 1
      خخخخ حاجی اینجوری مقایسه نکن لندکروزر سوارا حالشون گرفته میشه پراید کجا لندکروزر کجا جریان تانک و جیپ
    • میم میم IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      12 1
      خدایی چطوری روت شد این تیتر رو بنویسی😂 خودت خندت نگرفت؟😂😂
    • م IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      4 1
      اینجا به این تیتر باید فقط بگی:هی وز هی وز
    • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      4 0
      خخخخخخ دلم وای وای دلم😐😐😐
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      5 2
      یعنی شرکت تویوتا هم به کشتن مردم می اندیشد
    • حالم ک گنده IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 0
      های های های مردیم ز خنده پراید با قیمت تویوتا برای بنده حتی شده جزو آپشن بودن دنده قیمتم قیمت تویوتا مپرس چنده مثال خیار ملت را کردند رنده رنده برایشان شیرینست گویی کله قنده برو ای بنزوتویوتا فکر خووت باش 405وپارسوپراید فسیلی دل منو کنده
    • اشکان IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      تویوتا چه ربطی به سایپا داشت الان تویوتا بخاد میتونه بیشتر ماشین هاشم حالا نه کاملا برقی ولی هیبریدی هستن سایپا خودش رو پاره هم بکنه نمی تونه ماشین هایی مثل ماشین های تویوتا بسازه
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      جان توحیف نشه ازخودرو سازا خارجی بزنی به ایران خودرو سایپا یه مشت لنگ ساز واقعا لعنت به ایرانخودرو سایپا گرون فروشا انشالله نابود بشن راحت بشیم خودروازخارج واردبشه
    • عارف IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 0
      این پولی که ما به ماشین خارجی مال چند سال قبل میدیم رو تو کشور های دیگه میشه دو تا از همون ماشین مدل 2021 خرید