خوابی که ترامپ برای دموکرات‌ها دیده است

نزدیکان «دونالد ترامپ» از یک ایده بسیار ویران کننده برای کنار زدن «جو بایدن» و دموکرات ها از ریاست جمهوری و کنترل مجلس آمریکا پرده برداشتند.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبری «ان پی آر» آمریکا در تحلیلی از برنامه ریزی «دونالد ترامپ» برای به زمین زدن کامل دموکرات در دو مرحله پرده برداشت.

طبق این گزارش، اگرچه تاکنون این موضوع به صورت گمانه زنی مطرح شده است اما رئیس جمهوری پیشین آمریکا اقدامات اولیه برای این کار را انجام داده است. پیشنهاد ریاست مجلس برای دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۲  در حالی مطرح شده است که انتخابات آمریکا قرار است یک سال دیگر برگزار شود و این به معنی ساقط کردن «نانسی پلوسی» و بدست آوردن گلوگاه قانونگذاری کنگره در دستان ترامپ است.

طبق بسیاری از نظرسنجی ها با شرایط کنونی تردیدی وجود ندارد که دموکرات ها در هر انتخاباتی در آمریکا از جمهوریخواهان شکست خواهند خود و در این صورت احتمال از دست دادن ریاست مجلس سنا و نمایندگان و حتی ریاست جمهوری در سال 2024 دوراز دسترس ترامپ نخواهد بود.

در شرایطی که ترامپ در انتخابات سال آینده مجلس برگزیده شود، وی دو سال بعد یعنی ۲۰۲۴ هم خود را برای ریاست جمهوری آمریکا آماده خواهد کرد. اگر شرایط دولت بایدن به همین صورت پیش برود ترامپ به طور حتم برنده انتخابات چهار سال دیگر هم خواهد بود.

پایان/

۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 14052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =