رستم قاسمی اشتباه علی نیکزاد را تکرار نمی کند، چینی ها این وسط چه کاره اند؟

نیمه پنهان ورود شرکتهای چینی برای ساخت و ساز به ایران قابل بررسی و ارزیابی فنی است.

به گزارش تحریریه، نیمه پنهان ورود شرکتهای چینی برای ساخت و ساز در پروژه مسکن مهر 2 به ایران قابل بررسی و ارزیابی فنی است، زیرا با سیاستگذاری کلان انجام شده به و سیله رستم قاسمی در تضاد است و ابهاماتی دارد که هنوز به آنها پاسخ داده نشده است. 

رستم قاسمی بارها به صراحت اعلام کرده است که در پروژه مسکن مهر 2 به عنوان تنها برنامه عملیاتی دولت سیزدهم، به دنبال بلندمرتبه سازی نیست و در اکثر شهرهای کشور؛ شیوه ساخت و ساز مبتنی بر خانه هایی ویلایی مدنظر قرار دارد و قرار نیست اشتباه علی نیکزاد در مسکن مهر 1 را تکرار کند. 

در پروژه مسکن مهر 1 و با مدیریت غلط علی نیکزاد، شاهد برج سازی زیادی در درون و حاشیه شهرها بودیم که با اعتراض محمود احمدی نژاد هم روبرو شد، اما وزیر وقت راه و شهرسازی فاقد درک درستی از ماهیتی موضوع بود و باعث شد مسکن مهر 1 به همه اهداف خود نرسد. اما این اشتباه به شکل دیگری در دوران رستم قاسمی نیز در حال تکرار است.

رستم قاسمی اعلام کرده است که دیگر بلندمرتبه سازی نمی کند، اما مرتب از حضور شرکت های ساختمانی چینی در ایران برای مشارکت در پروژه مسکن مهر 2 صحبت می شود که ابهام برانگیز است. آیا قرار است شرکت های چینی برای ساخت خانه های یک یا دو طبقه ویلایی به ایران بیایند و آیا اساسا ساخت خانه های کمتر از 3 طبقه نیازمند حضور شرکت های ساختمان سازی خارجی است؟

ممکن است قاسمی به این سوال اینگونه پاسخ دهد که قرار است فناوری های جدیدی برای ساخت خانه های ویلایی که از مصرف بالای انرژی در کشور جلوگیری می کنند، با شرکت های چینی وارد ایران شود که قابل بررسی است، اما تاکنون چنین توضیحی از طرف قاسمی داده نشده است. 

پایان/

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 14088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 0
      خانه های پیش ساخته تولید شود همه مشکلات حل میگردد