سرمایه‌گذاران در بازار رمزارز باید به چه چیزهایی توجه کنند؟

آلتکوین ‌هایی مانند شیبا شهرت پیدا می کنند اما همچنان وضعیت ناپایدار خود را حفظ خواهند کرد؛ سرمایه گذاران توجه داشته باشند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با ارزش بازار کمتر فرد را در معرض خطر خرید چیزی مانند رمز ارز «اسکویید کوین» قرار می‌دهد و تهدید کلاهبرداری جدی تر می شود.

به گزارش تحریریه، «دیوید هولریث» از یاهو فاینانس به سراغ «امیلی مک کورمیک» رفت تا جذابیت آلت‌کوین‌ های ارزهای دیجیتال، مانند کوین شیبا را با توجه به ارزش بازارشان توضیح دهد.

 قیمت بیت کوین چندی قبل به رکورد بیش از ۶۸ هزار دلار رسید. این اما تنها ارز دیجیتالی نبوده که اخیرا شاهد افزایش قیمت آن بوده یم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با «دیوید هولریث» خبرنگار عرصه رمزنگاری یاهو فاینانس گفت وگو می کنیم. دیوید انبوه آلت‌کوین‌ هایی که اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، از شیبا گرفته تا سولانا و هزاران مورد دیگر را مورد بررسی قرار می دهد.

کورمیک: برخی از محرک های اصلی و آنچه موجب این جهش شده، چیست؟

هولریث: داده ‌های اخیر شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین «چینالیسیس» (Chainalysis) نشان می‌ دهد که صرافی‌ های ارزهای دیجیتال که دارایی‌ های متنوع‌ تری را ارائه می ‌دهند، انتظار دارند سرمایه بیشتری جذب کنند. بنابراین این چیزی است که احتمالا در ذهن بسیاری از صاحبان مشاغل وجود دارد و موجب می شود که برای دریافت سود بیشتر تجارت در ارزهای دیجیتال را تسهیل کنند.

اکنون، توجه داشته باشید، در بهترین حالت از آنچه در مورد آن صحبت می کنم کامل مطمئن نیستم اما بیت‌کوین و اتریوم و شاید چند مورد دیگر مانند سولانا و ریپل سرمایه گذاری مطمئن ‌تری نسبت به بقیه هستند. این سکه های با ارزش بازار بالا برای سرمایه گذاران جدیدتر بسیار بهتر هستند و راستش را بخواهید، به زمان بسیار کمی نیاز دارید تا مناسب بودن این سرمایه گذاری را قبل از ورود به این بازار به آنها اثبات کنید.

من نیز تا کنون بارها اشتباه کرده‌ ام اما وقتی سرمایه‌گذاران شروع به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با ارزش بازار کمتر می‌کنند، در معرض خطر خرید چیزی مانند رمز ارز «اسکویید کوین» قرار می‌گیرند، کلاهبرداری که به وضوح قصد دارد از شهرت جهانی سریال محبوب نتفلیکس با نام بازی مرکب استفاده کند. ارزش این رمزارز از زمان عرضه، ۲۰۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و متأسفانه همین موضوع باعث وسوسه شدن افراد می‌شود. با این حال، در چندین گزارش به این موضوع اشاره شده که اسکویید کوین یک کلاهبرداری است و ورود به آن بسیار مخاطره‌آمیز است. برای بررسی دنیای این بازار کوچک‌ و کمتر شناخته‌شده ارزهای با ارزش بازار پایین، باید به چیزی شبیه به «نیویورک کوین» نگاه کنید.

 اخبار منتشر شده از  «اریک آدامز» شهردار منتخب نیویورک که ارزهای رمزنگاری شده را تایید کرده است، را کمی جذاب می‌دانیم. آدامز در اکانت رسمی توییتر خود اعلام کرده که قصد دارد تا سه چک بعدی حقوق خود را به بیت کوین (BTC) دریافت کند.

کوین نیویورک هیچ ربطی به هیچ یک از این دریافتی ها ندارد. با این حال این تصمیم وی باعث ایجاد یک فشار بر بازار و موجب شد این کوین کوچک با سرمایه کم افزایش ارزش داشته باشد. ارز یاد شده در هفته گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش یافت و سپس مجددا ۵۰ درصد کاهش داشت. موضوع اینجاست که ما نموداری برای این کوین نداریم زیرا اطلاعات درباره این سکه بسیار مبهم است و به معنای واقعی کلمه داده های قابل اعتمادی وجود ندارد که بتوانیم در نمودار آن را نشان دهیم.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال جدید وجود دارد که باید آنها را بشناسید. سرمایه‌گذاران، به‌ویژه آنهایی که تازه وارد بازار شده ‌اند، باید از این موضوع آگاه باشند و به ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بالاتری که زمان بیشتری برای آزمایش کردن داشته‌اند، به‌عنوان سرمایه گذاری واقعی نگاه کنند.

پایان/

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 14185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =