نفت 80 دلاری فوق العاده ارزان است

بانک آمریکایی جی‌پی مورگان اعلام کرد که در مقایسه با قیمت‌ دیگر دارایی‌ها، نفت ۸۰ دلاری فوق‌العاده ارزان است.

به گزارش تحریریه، مؤسسه مالی جی‌پی مورگان اعلام کرد قیمت نفت در مقایسه با قیمت بی‌سابقه بالای دیگر دارایی‌ها از جمله سهام و دیگر کالاها ارزان است.

پس از اینکه گروهی از کشورهای مصرف‌کننده نفت تصمیم گرفتند میلیون‌ها بشکه نفت خام را از ذخیره‌سازی اضطراری خود آزاد کنند، قیمت نفت خام افزایش یافت.

با وجود این واقعیت که به نظر کشورهای عمده مصرف‌کننده نفت، قیمت شاخص‌های نفت بسیار بالاست و این مسئله مانع بهبود اقتصاد جهانی می‌شود، طبق معیاری که این بانک آمریکایی برای مقایسه قیمت دارایی‌ها استفاده کرده، نفت خام در واقع بسیار ارزان است.

بر اساس گزارش جی‌پی مورگان، با توجه به تورم گسترده پولی و دارایی در کشورهای توسعه‎‌یافته در ۲۰ سال اخیر می‌توان گفت در واقع کشورهای تولیدکننده نفت (اغلب کشورهای در حال توسعه) در حال پرداخت یارانه به این کشورها بوده‌اند.

قیمت کنونی نفت در مقایسه با بالاترین سطوح این کالای راهبردی - برخلاف سایر دارایی‌ها و کالاها که به‌تازگی به بالاترین حد خود رسیده یا نزدیک شده‌اند - پایین است.

منظور این بانک از بالاترین سطح قیمت نفت ۱۱۵ دلار برای هر بشکه است، اما جی‌پی مورگان یادآور شد که این رقم هدف قیمتی یا انتظار این بانک در کوتاه مدت نیست. این مسئله تنها معیاری برای تجزیه و تحلیل قیمت دارایی‌های مختلف است.

پایان/

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 14215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =