اولین شهری که بیکاری در آن صفر می شود

فرماندار شهربابک با بیان اینکه شهربابک حدود هزار و ۳۰۰ نفر بیکار مرد دارد، ابراز امیدواری کرد: در چند سال آینده این عدد صفر می شود.

به گزارش تحریریه، فرماندار شهربابک با بیان اینکه شهربابک حدود هزار و ۳۰۰ نفر بیکار مرد دارد، ابراز امیدواری کرد: در چند سال آینده این عدد صفر می شود.

قاسم شمسی فرماندار رزمایش اقتدار بسیجیان گفت: فکر و تفکر بنیانگذار جمهوری اسلامی در ۵ آذر ۵۸ در خصوص تشکیل بسیج مستضعفین در سطح کشور و در میدان مشخص شد. 

قاسم شمسی فداکاری و ایثار بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در میادین سازندگی و توسعه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هرجا که به بن بست بخوریم بسیجیان در صحنه آماده هستند. 

وی تصریح کرد: در بخش های سازندگی عمران بهداشت و درمان اشتغال آسیب های اجتماعی در شهرستان شهربابک بسیج همیشه پای کار بوده و جا دارد از این عزیزان قدردانی کنم. 

شمسی بیان کرد: اکنون مسئولان شهرستان نگاه ویژه ای به بسیجیان و ایثار گران دارند، به طوری که در حال حاضر شهرستان شهربابک هیچ فرزند شهید بیکاری ندارد.

فرماندار شهربابک با بیان اینکه شهربابک حدود هزار و ۳۰۰ نفر بیکار مرد دارد، ابراز امیدواری کرد: در چند سال آینده این عدد صفر می شود.

شمسی در پایان تاکید کرد: اکنون باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشیم زیرا آسیب هایی مثل مصرف مواد مخدر، اعتیاد، خودکشی، فاصله طبقاتی و... در آینده مشکل ساز می شود.  فرمانده سپاه ناحیه شهربابک نیز در این مراسم گفت: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از دو هزار تیم از بسیجیان مرکز سلامت و دفاع زیستی ناحیه و بسیج جامعه پزشکی شهربابک حضور فعال در این طرح داشتند.

سرهنگ محمدرضا استایی افزود: برای واکسیناسیون ویروس کرونا راه اندازی یک تیم سیار از بسیج جامعه پزشکی و همراهی مرکز سلامت و زیستی ناحیه و مسئولان تشکیل شد و با حضور در 54 روستا بیش از 670 نفر از افرادی را که استطاعت آمدن به شهر و توانایی رفتن به مراکز واکسیناسیون تجمیعی را نداشتند واکسینه کردند.

وی به سازماندهی ۳۰ نفر از بسیجیان جامعه پزشکی در ۴ تیم جهت همکاری و کمک به شیفت عصر مرکز تجمیعی واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: ۲۰ اردوی جهادی پزشکی رایگان در قالب طرح شهید رهنمون که متشکل از پزشکان اطفال، زنان و زایمان، قلب، ارتوپد و ...و کادر پرستاری بود در روستاها دور افتاده و دور دست برگزار شد و پزشکان مردم آن مناطق را ویزیت و تا حد امکان درمان کردند.

سرهنگ استایی تصریح کرد: 52 صندوق قرض الحسنه توسط پایگاه های مقاومت در محلات کم برخوردار تشکیل شده و از طریق آن به هزار و 324 نفر بیش از 38 میلیارد ریال وام پرداخت شد.

وی بیش از ۳۴۲ تلفن همراه هوشمند به همت شرکت های شهرستان، خیران و مسئولان تهیه شد و توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام به دانش آموزان اهدا شد.

سرهنگ استایی یادآور شد: همچنین بسیجیان عضو پایگاه‌های مقاومت و گروههای جهادی با روابط عمومی مجتمع مس شهربابک در توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی در طرح کمک مومنانه همکاری داشتند.

وی از تهیه و تامین 500 کیف مدرسه و لوازم التحریر مورد نیاز دانش اموزان یاد کرد و گفت: 30 سری جهیزیه و هر سری به ارزش ریالی بالغ بر 30 میلیون تومان توسط سپاه ثارالله استان خیران شرکت ها و مسئولان تهیه شده و در اختیار 30 زوج جوان از خانواده های کم برخوردار، رزمندگان و ایثار گران دفاع مقدس قرار گرفته است.

فرمانده سپاه شهربابک خاطر نشان کرد: سازماندهی 100 گروه جهادی شهرستان به منظور کمک به مردم محروم و کم برخوردار، مرمت و بازسازی 40 منزل مسکونی در شهرستان توسط گروه های جهادی، ساخت دو باب منزل مسکونی برای محرومان، اعزام تیم های جهادی برای ساخت سرویس های بهداشتی و حمام در مناطق جنوبی از جمله ریگان و نرماشیر را از جمله اقدامات بسیجیان بوده است.

وی به اردوی جهادی 100 نفره در زادگاه شهید سلیمانی برای بازسازی مدارس و مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی کارگاه های صنایع دستی از جمله کارگاه گلیم بافی در طرح جواد الائمه و طرح کرامت، ساخت 30 چشمه سرویس بهداشتی و حمام در شهرستان، لوله کشی و آبرسانی به روستای مورگور به طول سه هزار متر توسط بسیج سازندگی از دیگر فعالیت هاست.

سرهنگ استایی بیان کرد: قرار است در آینده ای نزدیک 20 روستای شهرستان که فاقد آب شرب هستند توسط آبفای شهرستان و بسیج سازندگی و حمایت های سپاه استان لوله گذاری و آبرسانی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این بخشی از  اقدامات بسیجیان در کمک به مسئولان در حوزه های مختلف بوده است، گفت: از همه کسانی که بسیج را در راستای حفظ انقلاب و نظام و ابلاغیاتی که سپاه داشته همراهی کرده تقدیر و تشکر میکنم.

پایان/

۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
کد خبر: 14268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صالح کعب IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      گفتم ما داخل یک روستا زندگیه میکنیم شرکت هم ۵ کلیومتر ما نیشکر استخدام نمیکنند تمام بچه های روستا بیکارنند بیا بالا خدا دروغ نباشه ازبین هر شتید ده نفر شاید یکی استخدام شده ان هم بخدا با هزار بدبختی با یک درجه داری سربازی بووم بردم سر کا ر بنام مختار حسین پور بچه ای شمال باهم خدمت کردیم او رور زد پیش یکی سر کار رفتم وتا الان برای او خیر وسعادت دعا میکنم