نسل جدید فورد رنجر معرفی شد

برخلاف F150 ک بازار اصلی آن آمریکای شمالی است، پیکاپ کوچک‌تر فورد یعنی رنجر در سراسر جهان عرضه می‌شود. این پیکاپ در بازارهای مختلفی از استرالیا گرفته تا اروپا به فروش می‌رسد و پیکاپ بسیار محبوبی است. حال سرانجام پس از یک دهه، فورد نسل جدید رنجر را معرفی کرده است.

به گزارش تحریریه، برخلاف F150 ک بازار اصلی آن آمریکای شمالی است، پیکاپ کوچک‌تر فورد یعنی رنجر در سراسر جهان عرضه می‌شود. این پیکاپ در بازارهای مختلفی از استرالیا گرفته تا اروپا به فروش می‌رسد و پیکاپ بسیار محبوبی است. حال سرانجام پس از یک دهه، فورد نسل جدید رنجر را معرفی کرده است. این پیکاپ جدید در حال حاضر برای بازارهای بین‌المللی معرفی شده و سال آینده در کارخانه‌های فورد در تایلند و آفریقای جنوبی تولید خواهد شد. فعلاً از نسخه آمریکایی رنجر جدید خبری نیست.

این پیکاپ جدید که به‌عنوان هوشمندترین، توانمندترین و چندمنظوره‌ترین رنجر تاریخ توصیف شده است، از طراحی کاملاً جدید و جسورانه‌ای برخوردار شده که به ماوریک و F150 شباهت دارد؛ بنابراین در اینجا هم چراغ‌های جدید C شکلی دیده می‌شود که از تکنولوژی LED ماتریکس برخوردار هستند و یک نوار پهن از جلوپنجره تا میان آن‌ها نفوذ کرده است.

 در پروفیل جانبی خودرو هرچند همچنان خط شانه برجسته و فرم آشنای اتاق حفظ شده اما شاهد بدنه‌ای عضلانی‌تر هستیم. بخش عقبی خودرو اما بیشتر طراحی تکاملی دارد و تغییرات بزرگی در آن دیده نمی‌شود ولی بااین‌وجود در اینجا هم می‌توانیم چراغ‌ها و درب پشتی جدیدی را ببینیم که نوشته RANGER در پایین آن نقش بسته است. علاوه بر این، در طرفین سپر هم پله‌هایی تعبیه شده که موجب سهولت در دسترسی به قسمت بار می‌شود.

قسمت بار رنجر کمی بزرگ‌تر از قبل شده است زیرا در نسل جدید این پیکاپ فاصله محوری و همین‌طور فاصله عرضی چرخ‌ها 50 میلی‌متر بیشتر شده است. در کناره‌های اتاق بار، گیره‌هایی تعبیه شده و فورد یک سیستم مدیریت بار جدید را هم برای آن طراحی کرده که به تقسیم‌کننده‌های متحرک مجهز است. تکمیل‌کننده ویژگی‌های قسمت بار نسل جدید رنجر نیز درب پشتی که می‌تواند به‌عنوان یک نیمکت عمل کند و سیستم نورپردازی با قابلیت چرخش 360 درجه هستند.

 رنجر جدید در داخل هم کاملاً نونوار شده است و حالا در اینجا شاهد کابین پیشرفته‌ای با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگرهای 10.1 یا 12 اینچی برای سستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC4 هستیم. این سیستم از یک صفحه اختصاصی آفرود برخوردار است که امکان مشاهده مواردی مثل زاویه فرمان را فراهم می‌کند. رنجر جدید همچنین به یک مودم یکپارچه مجهز شده تا بتوان با استفاده از اپلیکیشن FordPass، از راه دور درها را قفل یا باز کرده و وضعیت خودرو را بررسی کرد. این سیستم از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور هم برخوردار است.

 از تکنولوژی که بگذریم، کابین رنجر مدل 2023 داشبورد مدرن‌تری با دریچه‌های تهویه شیک دارد. همچنین کیفیت متریال داخلی بیشتر شده و دوخت متضاد هم در قسمت‌های مختلف دیده می‌شود. این پیکاپ جدید از شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و محفظه‌های هوشمندانه برای اشیاء مثل جیب روی درها و جعبه‌داشبورد بالایی هم بهره می‌برد.

فورد برای رنجر مدل 2023 یک پیشرانه 3 لیتری V6 توربودیزل جدید را در نظر گرفته که جایگزین نمونه پنج سیلندر قبلی می‌شود. یک موتور 2 لیتری دیزلی که در دو نسخه تک یا دو توربوشارژ قابل انتخاب خواهد بود هم این V6 جدید را همراهی می‌کند. برای کسانی که خواهان موتور بنزینی هستند هم پیشرانه آشنای 2.3 لیتری اکوبوست چهار سیلندر در نظر گرفته شده که آن‌را در سینه محصولات مختلف فورد از برانکو گرفته تا موستانگ دیده‌ایم.

 فورد فعلاً قدرت و گشتاور هیچ‌کدام از این موتورها را اعلام نکرده است ولی میدانیم که انتقال نیروی آن‌ها توسط سه گیربکس مختلف انجام می‌گیرد. این گیربکس‌ها شامل شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک به همراه یک 10 سرعته اتوماتیک بروز شده می‌شود.

نسل جدید رنجر روی شاسی ارتقاءیافته‌ای قرار گرفته است. این شاسی در جلو ساختار جدید دارد تا فضای بیشتری را برای پیشرانه V6 و همین‌طور قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی که در آینده در اروپا ارائه خواهد شد فراهم کند. علاوه بر این، چرخ‌های جلو هم به سمت جلو کشیده شده‌اند تا زاویه حمله خودرو بهبود پیدا کند. در عقب نیز سیستم تعلیق تغییر مکان داده است تا سواری راحت‌تری را روی جاده و خارج از جاده فراهم کند. 

منبع: چرخان

پایان/

۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 14428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =