جهش جدید فروش نفت ایران و حرکت به سمت 5 میلیون بشکه

جهش جدید فروش نفت ایران در هنگامه مذاکرات با 1+4 و بدون توجه به سرنوشت آن، به سوژه محافل تحلیلی و اقتصادی تبدیل شده است.

به گزارش تحریریه، وبسایت معتبر "اویل پرایس" در گزارشی با عنوان احیای اجتناب ناپذیر صنعت نفت ایران، نوشت که بنابر تخمین کارشناسان بازار جهانی نفت؛ ایران در ماه های پاییز امسال روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت خام به ارزش روزانه 90 میلیون دلار فروخته است. این رقم به طور طبیعی برای ایران درآمدی بیش از 2.7 میلیارد دلار در ماه را به ارمغان آورده که در سال با حفظ همین عدد و عدم افزایش بیشتر به فراتر از 32 میلیارد دلار می رسد. 

 "اویل پرایس" به قرارداد جدید گازی ایران و ترکمنستان هم پرداخت و نوشت: قرارداد اخیر بین سه کشور ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان برای عبور خط لوله ترانزیت گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق خاک ایران، آخرین مورد از رشته تحولاتی است که عزم ایران را برای غلبه بر تحریم های آمریکا نشان می دهد. برنامه‌های ایران برای افزایش تولید نفت به 5 میلیون بشکه در روز و بهبود روابط تجاری با کشور چین نشان می‌دهد که جو بایدن احتمالا برای مدت طولانی‌تری قادر به مهار سرسختی ایران نخواهد بود.

طبق گزارش اویل پرایس، ایران تا سال 2022 به عدد 4 میلیون بشکه تولید نفت در روز خواهد رسید و می خواهد این رقم را به 5 میلیون بشکه در روز برساند. که طبیعتا 2 میلیون بشکه از آنرا باید به طرف چینی ذیل قرارداد 25 ساله راهبردی بفروشد. 

این وبسایت نیز تاکید دارد که ایران کاری به سرانجام توافق یا عدم توافق در مذاکرات هسته ای نداشته و به دنبال نابود کردن رژیم تحریم های مدنظر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با استفاده از ظرفیت های متفاوت نظام جهانی است. 

پایان/

۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 14564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =