نیسان آریا با طراحی مسابقه‌ای معرفی شد

آریا نام کراس‌اوور الکتریکی نیسان است که چند هفته قبل فروش آن با قیمت پایه 45,950 دلار در ایالات‌متحده آغاز شد.

به گزارش تحریریه، آریا نام کراس‌اوور الکتریکی نیسان است که چند هفته قبل فروش آن با قیمت پایه 45,950 دلار در ایالات‌متحده آغاز شد. حال اما نیسان کانپستی بنام Ariya Single Seater را معرفی کرده که شاید در ظاهر هیچ ارتباطی با کراس‌اوور آریا نداشته باشد اما از همان قوای محرکه استفاده می‌کند. این کانسپت منحصربه‌فرد در رویداد نیسان فیوچر رونمایی شده است.

به گفته نیسان، این کانسپت بر اساس زبان طراحی آینده این شرکت شکل گرفته است. بااین‌حال، در جلوی خودرو امضای V شکل نیسان همچنان دیده می‌شود اما این امضا در اینجا حالا به شکل چراغ‌دار و متفاوتی کار شده است. در دیگر قسمت‌های این کانسپت هم کاورهای آئرودینامیک برای چرخ‌ها و همین‌طور رنگ برنزی جذابی دیده می‌شود که از کراس‌اوور آریا گرفته شده است. بدنه این کانسپت از فیبر کربن سبک‌وزن ساخته شده و به گفته نیسان، طراحی آن از خودروی مسابقه‌ای فرمول E شکل گرفته است.

 متأسفانه نیسان مشخصات فنی آریا تک‌نفره را اعلام نکرده ولی ازآنجایی‌که گفته شده این کانسپت از همان قوای محرکه کراس‌اوور آریا استفاده می‌کند، انتظار می‌رود به قوی‌ترین نسخه این قوای محرکه یعنی نمونه‌ای که 390 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد مجهز شده باشد. همچنین زیر پوسته این کانسپت هم احتمالاً همان باطری‌های 87 کیلووات ساعتی کراس‌اوور آریا پنهان شده است.

مدیرکل بخش بازاریابی جهانی نیسان در مورد این کانسپت می‌گوید:

ما در نیسان جرأت انجام کاری را داریم که دیگران انجام نمی‌دهند. با این کانسپت می‌خواهیم پتانسیل عملکرد بالای قوای محرکه آریا را در پکیجی الهام گرفته از مسابقات اتومبیلرانی به نمایش بگذاریم که نه‌تنها به طراحی و استایل خودروی جاده‌ای همنام خود اشاره می‌کند بلکه زبان عملکرد جدید و کارآمد الکتریکی نیسان را هم نشان می‌دهد.

مدیر طراحی نیسان هم افزوده است:

استفاده از قوای محرکه الکتریکی آریا در پکیج الهام گرفته از موتوراسپرت به تیم بین‌المللی ما این اجازه را داد تا حس جدیدی از سرعت، تکنولوژی و هنر را به تصویر بکشد.

منبع: چرخان

پایان/

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
کد خبر: 14598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =