غرب علیه پناهجویان

غرب برخلاف ادعاهای حقوق بشری خود در اتحادیه اروپا و مرز لهستان و در ایالات متحده نشان داده است که حقوقی را برای مهاجران به رسمیت نمی شناسد و ژست های انساندوستانه اروپا و آمریکا فقط برای فشار بر دیگر کشورها است.

به گزارش تحریریه، جمهوری اسلامی ایران ده ها سال میزبان میلیون ها ماهجر یا آواره از کشورهای همسایه خود بود و آن ها را پذیرفت و  در حد امکان خود به آن ها خدمات ارائه کرد. تقریبا در هیچ دوره ای ایران مانع هجوم گروه های مهاجر به کشور نشد. اما جهان غرب گویا همه شعارهای حقوق بشری خود را برای دیگران صادر می کند و خود به آن ها اعتقاد ندارد. هزاران نفر آواره اکنون در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا در سرمای اروپا سرگردان و بی پناه مانده و در آنسوی اقیانوس آرام هم آمریکا پناهجویان هائیتی را در بدترین شرایط و به دور از امکانات نگهداری می کند.

Poland Blocks Migrants at Belarus Border, Warns of 'Armed' Escalation - The  Moscow Times

تارنمای «Democracy Now» از آمریکا خبر می دهد پناهجویان هائیتی که در زیر پل دل ریو نگهداری می شدند، اکنون با شرایط غیرانسانی در زندان های ICE نیومکزیکو روبه رو هستند

این گزارش افزود: جهان از انتشار تصاویر پناهجویان هائیتی در حالی که توسط ماموران گشت مرزی سوار بر اسب  ایالات متحده ، شلاق می خوردند، شوکه شد. هزاران نفر به سرعت اخراج شدند اما ده ها نفر اکنون در یک زندان ICE در نیومکزیکو زندانی هستند، جایی که با شرایط غیرانسانی روبه رو بوده و به خدمات قانونی دسترسی ندارند.

ما با وکیلی صحبت کردیم که بی توجهی پزشکی، بدتر شدن سلامت روحی و جسمی و برخورد ضعیف کارکنان در این زندان را شرح می دهد. «آلگرا لاو» وکیل مهاجرت از موسسه مهاجرت ال پاسو، می‌گوید: «آنها از ابزارهای اولیه برای زندگی  محرومند و نمی توانند ارتباطات انسانی اولیه ‌ای را که برای سلامت خود نیاز دارند، داشته باشند.

اکثر پناهجویان هائیتی توسط دولت بایدن اخراج شدند اما برخی هنوز در اداره مهاجرت و گمرکات، ICE و زندان ها نگهداری می شوند. حامیان حقوق بشر هشدار داده اند که ده ها تن اکنون در بازداشتگاه «تورنس» در استانسیا، نیومکزیکو، نگهداری می شوند، جایی که آنها می گویند پناهجویان با آزار و غفلت پزشکی مواجه هستند. وکلای مدافع همچنین گزارش داده اند که پناهجویان دسترسی محدودی به خدمات حقوقی دارند و می گویند که بسیاری از درخواست های آنها برای آزادی و ماندن در کنار اعضای خانواده یا حامیان مالی تا زمانی که پرونده آنها حل و فصل شود، رد شده است.

این زندان توسط شرکت خصوصی انتفاعی (CoreCivic ) اداره می شود. در اوایل سال جاری، تورنس در بازرسی سالانه دولتی خود در مورد کمبود شدید کارکنان، وضعیت غیربهداشتی و سایر شرایط ناامن رد شد. تورنس همچنین شاهد شیوع گسترده کووید ۱۹ بود و در ماه می پس از اینکه نگهبانان این مکان به چندین پناهجو به دلیل شروع یک اعتصاب غذای مسالمت آمیز در اعتراض به شرایط غیرانسانی در سال گذشته اسپری فلفل زدند، مورد تعقیب قانونی قرار گرفتند.

Poland illegally pushed Afghan migrants back into Belarus: Amnesty -  InfoMigrants

برای اطلاعات بیشتر وکیل مهاجرت آلگرا لاو از تعاونی مهاجرت ال پاسو به ما ملحق شده است.

** پرسش:  پناهجویان هائیتی در مرکز تورنس در استانسیا چه کسانی هستند و اکنون چه اتفاقی برای آنها افتاده است؟

*** آلگرا لاو: افرادی که در مرکز تورنس در استانسیا، نیومکزیکو نگهداری می شوند، حدودا بین ۶۰ تا ۸۰ نفر از مردانی هستند که برای اولین بار در اردوگاه های زیر پل در دل ریو، تگزاس دیدیم. بنا به دلایلی که هیچ کس برای من روشن نکرده است، علیرغم اینکه من وکیل حداقل ۴۵ نفر از آن افراد هستم، به ما گفته نشده است که چرا آنها را برای اسکان در این بازداشتگاه انتخاب کرده و از پروازهای اخراج که هزاران و هزاران نفر از هموطنان آنان در معرض آن قرار گرفتند، در امان ماندند. بنابراین آنها ظاهرا به دنبال پناهندگی هستند و برای رسیدگی اداری به هائیتی منتقل می شوند.

اکثر موکلان من از حدود ۲۱ سپتامبر در بازداشتگاه هستند بنابراین تاکنون بیش از دو ماه در آنجا بودند. ما در مورد مشکلات آنان در زمینه غذا، آب، و خدمات درمانی که توسط کارکنان ارائه می شود، شکایت دریافت می کنیم. ما شکایت‌ های واقعا صادقانه‌ ای را در سراسر جهان در مورد اینکه به دلیل بی‌توجهی پزشکی، سلامت جسمی و روانی مردم در داخل این مرکز به سرعت رو به وخامت است، دریافت می‌کنیم.

** پرسش: کمی درباره شرکت خصوصی (CoreCivic) که این مرکز را اداره می‌کند و در سال گذشته در بازرسی ها رد شد، صحبت کنید؟

*** آلگرا لاو: این یکی از بزرگترین شرکت های زندان خصوصی در ایالات متحده است که از نگهداری اجساد مهاجر در داخل این بازداشتگاه سود می برد. جالب اینجاست که در دوران دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا، به دلیل بسته شدن مرزها و همه‌گیری کرونا، تا پایان سال ۲۰۲۰ و درست قبل از خروج ترامپ از قدرت، کمتر از ۱۲ نفر در داخل این بازداشتگاه بودند که به معنای ضرر هنگفتی برای این شرکت بود. اکنون، ما شاهد هستیم که دولت بایدن مجددا این بازداشتگاه روستایی را با مهاجران پر می کند و سخت است که تصور نکنیم این کار برای تقویت سود شرکت است.

آنچه در مورد تورنس واقعا نگران کننده است، این است که یکی از سه محلی در ایالات متحده بود که در تابستان امسال در بازرسی ها رد شد. با این حال، دولت بایدن در حال انتخاب مجدد این مرکز است که از کسب استانداردهای مراقبت از زندگی انسان ها شکست خورده است. این بخشی از یک استراتژی است تا اطمینان حاصل شود که تعداد بیشتری از مهاجران هائیتی برای ورود به این کشور تلاش نمی کنند.

پایان/

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 14646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =