یوآز روسی در نمایشگاه خودرو زنجان + قیمت خودرو

شرکت سروش دیزل مبنا تصمیم گرفته تا نمونه های مجهز به گیربکس اتوماتیک را هم وارد ایران کرده و اندکی ارزش خرید یوآز را بیش‌تر کند.

به گزارش تحریریه، اواخر تابستان سال گذشته بود که اخباری مبنی‌بر عرضه محصولات شرکت روسی یوآز در ایران، منتشر شد. اما مدتی بعد، مشخص شد که از حدود یک‌سال پیش، قطعات یوآزهای مونتاژی برای مصارف برخی سازمان‌های نظامی وارد کشور شده و پس از اتمام تعهدات شرکت سروش دیزل مبنا نسبت به سازمان های مذکور، این شرکت قصد داشته تا عرضه عمومی محصولات این برند را در نیمه دوم سال 99 آغاز کند. در ادامه ماجراهای مذکور، شرکت سروش دیزل مبنا، در ابتدا تصمیم بر عرضه نمونه های مجهز به گیربکس دستی شاسی بلند پاتریوت و پیکاپ یوآز در کشور نمود.

اما هم اکنون و پس از گذشت حدود یک‌سال از اولین شرایط فروش دو خودرو یوآز، شرکت سروش دیزل مبنا تصمیم گرفته تا نمونه های مجهز به گیربکس اتوماتیک را هم وارد ایران کرده و اندکی ارزش خرید یوآز را بیش‌تر کند.

یوآز پاتریوت اتوماتیک در نمایشگاه خودرو زنجان 1400

اما همان‌طور که در اخبار قبلی، از برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته در استان زنجان خبر دادیم؛ در سفری به این استان و حضور در این رویداد خودرویی کوچک، متوجه حضور نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک یوآز پاتریوت در غرفه شرکت سروش دیزل مبنا شد.

نسخه اتوماتیک یوآز پاتریوت بازار ایران، بطور کلی هیچ تفاوتی با نسخه دنده دستی آن ندارد؛ بطوریکه از نظر پیشرانه، هردو مدل مجهز به یک موتور حدودا 2.7 لیتری تنفس طبیعی بوده و توانایی تولید 150 اسب بخار، قدرت و 235 نیوتن متر، گشتاور را دارند. لازم به ذکر بوده که گیربکس اتوماتیک این خودرو 6 سرعته پانچ پاورگلید استراس بورگ است.

با بررسی های انجام شده، می‌توان فهمید که از نظر امکانات رفاهی و ایمنی میان هردو مدل، تفاوتی وجود نداشته و حتی روی تیپ بیسیک اتوماتیک پاتریوت، قفل برقی دیفرانسیل عقب هم وجود ندارد! البته که قبل‌ها برخی شایعاتی در رابطه با نصب این سیستم وجود داشت؛ اما هنوز خبری نیست…

البته بهتر است بدانید که حالت های مختلفی برای سیستم انتقال قدرت این خودرو تعریف شده که میتوان به چهارچرخ محرک سبک (4H)، محور عقب محرک سبک (2H)، چهارچرخ محرک سنگین (4L) و چهارچرخ محرک سنگین (4L) اشاره نمود.هم‌چنین یوآز پاتریوت دارای ابعادی به طول 4785 میلی‌متر، عرض 1900 میلی‌متر، ارتفاع 1910 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن هم 2760 میلی متر است.

 تنها تفاوتی که نسخه اتوماتیک را از نسخه دنده‌ای متمایز می‌سازد، جلوپنجره های آنان است. در پاتریوت اتوماتیک و چه بسا پیکاپ اتوماتیک، شاهد جلوپنجره ای با رنگ مشکی براق هستیم؛ اما در نسخه دنده‌ای، جلوپنجره حالت استیل مانند دارد.

اما از نظر آپشن، می‌توان گفت که این خودرو در جایگاه قابل قبولی قرار گرفته و حداقل ها را دارد. البته در جاهایی شاهد برخی کم کاری‌ها هستیم که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

از امکانات مهم یوآز پاتریوت می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مانیتور و مولتی مدیا لمسی همراه با دوربین دید عقب
  • سنسور هشداردهنده موانع در قسمت جلو و عقب
  • قابلیت چهارچرخ متحرک
  • دو ایربگ ایمنی
  • شیشه درب‌ها به‌صورت برقی
  • گرمکن فرمان و صندلی های ردیف اول و دوم
  • تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه نمایشگر
  • رینگ آلومینیومی
  • سیستم کنترل پایداری
  • ترمزهای ABS، EBD و BA
  • هشت بلندگو
  • کول باکس
  • سامانه مدیریت تعادل
  • سیستم کروزکنترل و لیمیت کنترل
  • و…

اشکالات و انتقادها به یوآز پاتریوت

طراحی باریک گونه بدنه و قدیمی ظاهر بیرونی پاتریوت، از اصلی‌ترین ضعف‌های این خودرو است. هم‌چنین با اینکه با شاسی بلندی مرتفع طرف هستیم، اما سایز رینگ ها در مشاهده اولیه، بسیار کوچک به نظر می‌رسد. البته لازم به ذکر است که ترمزهای عقب پاتریوت نیز دیسکی نبوده و مجهز به سیستم ترمز ارزان کاسه‌ای است.

همچنین، متاسفانه باید گفت که از نظر مونتاژی، پاتریوت در وضعیت خوبی قرار نمیگیرد.

چراغ های عقب و جلو بگونه‌ای بد مونتاژ شده که به راحتی می‌توان قاب رویی آنان را کند! هم‌چنین جنس قاب پلاستیک رویی چراغ های عقب، اصلا جالب نیست.

اما وضعیت قرارگیری موتور را نگوئیم بهتر است…

واقعیت این است که نمی‌دانیم استاندارد نصب موتور پاتریوت همین است یا در ایران بد مونتاژ شده؟! فاصله بسیار نزدیک موتور با بدنه و اتاق خودرو، نمای جالبی را نساخته است. با این وجود، احتمال روی دادن برخی حوادث هم وجود دارد.

شرکت سروش دیزل مبنا، سال گذشته این خودرو را با قیمت 650 میلیون تومان به برخی افراد فروخت. اما هم اکنون قیمت نسخه دنده ای پاتریوت حدود 880 میلیون تومان در کارخانه بوده و حتی شرکت مذکور به صورت اقساطی هم می‌فروشد.

در رابطه با نسخه اتوماتیک پاتریوت، این‌گونه که برخی صحبت‌ها وجود دارد، احتمالا حدود 950 میلیون تومان، قیمت داشته و طی یک ماه آینده هم شرایط فروش آن اعلام خواهد شد. در این سگمنت قیمتی که خودرویی صفر کیلومتر باشد، فعلا تنها دایون Y5 وجود داشته که شرایط فروش آن هم بزودی اعلام خواهد شد.

منبع: چرخان

پایان/

۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 14819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =