چشم روشنی جدید بازار خودرو، ناقابل 1 میلیارد و 450 میلیون تومان

چشم روشنی جدید بازار خودرو، ناقابل 1 میلیارد و 450 میلیون تومان قیمتگذاری خواهد شد که با تفاوت 200 درصدی نسبت به بازار چین عرضه خواهد شد.

به گزارش تحریریه، چشم روشنی جدید بازار خودرو ایران که با سیاستگذاری های غلط به وضع فلاکت باری رسیده است؛ ناقابل 1 میلیارد و 450 میلیون تومان و یا به عبارت ساده تر 60 هزار دلار قیمتگذاری خواهد شد که نشانی مشخص بر وجود فضای عجیب در بازار خودرو کشور است. 

شرکت مدیران خودرو به تازگی تبلیغات محیطی برای معرفی نشان تجاری فونیکس(Fownix) را آغاز و لوگوی این برند را در بیلبوردهای شهری معرفی کرده است. با نشان فونیکس قرار است محصولات لوکس شرکت چری و مدیران خودرو عرضه شوند که به احتمال بسیار زیاد، تیگو ۸ پرو با نشان فونیکس به بازار عرضه خواهد شد که قیمت 1 میلیارد و 450 میلیون تومانی برای آن محتمل است.

ایرادی به قیمتگذاری شرکت مدیران خودرو برای محصول خود نمی توان گرفت، مشکل از سیاستگذاران کشور است که باید پاسخ دهند چگونه توانسته اند فضایی در صنعت خودرو کشور ایجاد کنند که خروجی آن فروش تیگو 8 پرو که قیمتی در بازه 15508 دلار تا 22425 دلار دارد که معادل ریالی آن 372 میلیون تومان تا 538 میلیون تومان می شود، به حدود یک و نیم میلیارد تومان است و با حاشیه سود نزدیک به 200 درصدی به فروش خواهد رسید. 

قطعات این مدل جدید کمپانی چینی چری با ارز نیمایی و با تعرفه کمتر از 20 درصدی البته با دلار 4200 تومانی وارد کشور شده است که نشان می دهد حدود 4 درصد برای واردات قطعات آن تعرفه گمرکی پرداخت شده و قیمتگذاری یک و نیم میلیاردی به شدت ناتراز است و نشان از وضعیت بد بازار خودرو کشور دارد.  

پایان/

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 15257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      6 0
      مدیران خودرو نه تنها تراز قیمتی تو ایران بلکه تو جهان رو به هم ریخته و گویا آقایان رانت خوار داخلی که بسیار افراد باناموسی هستند نمیخواهند از این کثافت بازیهاشون دست بردارم. متاسفانه وزیر توسط رانتخوارها انتخاب میشه که بتونه منافع اونها رو حفظ کنه. آقای وزیر صنعت با هزار دوز و کلک و بهانه قیمت خودرو داخلی رو بالا برد . ولی خودروهای مدیران خودرو که داخلی نیستن دارید به ۳ برابر قیمت به مردم شهید پرور می چپونید و باعث شده تراز قیمتی در داخل به هم بریزه. لطفاً یا این خودروها و می‌آورید یا اگه میارید و مردم رو تحریک میکنید به قیمت واقعی بدین که یه کارمند هم بتونه بخره. چه به روزمان آمده که خودروی چینی هم برامون شده رووووووووویا. واااااااااااای بر شماااااااااااا
    • م IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      2 1
      قابل توجه کسانی که مخالف واردات خودرو هستند!!!!! با کدام معیار این قیمت برای مردم حساب می شود؟
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      2 0
      انحصار و رانت تمومی ندارره
    • ت IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      خیلی ممنون که به این نکات اشاره میکنید.به امید روزی که واردات ازاد بشه