کانسپت شاسی‌بلند هیبریدی پرچم‌دار بی‌ام‌و معرفی شد

ب‌ام‌و با معرفی کانسپتی، پیش‌نمایشی از شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید خود بنام XM را ارائه کرده است. این خودرو اولین شاسی‌بلند مستقل بخش M ب‌ام‌و و دومین خودروی مستقل این بخش پس از سوپرکار M1 در اواخر دهه 70 محسوب می‌شود.

به گزارش تحریریه، ب‌ام‌و با معرفی کانسپتی، پیش‌نمایشی از شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید خود بنام XM را ارائه کرده است. این خودرو اولین شاسی‌بلند مستقل بخش M ب‌ام‌و و دومین خودروی مستقل این بخش پس از سوپرکار M1 در اواخر دهه 70 محسوب می‌شود. هرچند این فقط یک کانسپت است اما چشم‌اندازی از نسخه تولیدی را ارائه می‌کند که به گفته ب‌ام‌و تا قبل از پایان سال 2022 آن‌را خواهیم دید و انتظار نمی‌رود خیلی متفاوت از این کانسپت باشد.

طراحی بیرونی ب‌ام‌و XM کانسپت

ب‌ام‌و قبلاً با انتشار تیزری، نمای کلی XM کانسپت را نشان داده بود اما حالا می‌توانیم بهتر جزئیات طراحی این خودرو را ببینیم. شاید اصلی‌ترین عنصر در بخش جلویی این خودرو جلوپنجره بسیار بزرگ آن باشد که دورتادور آن‌را قابی از نوار LED احاطه کرده است؛ اما علاوه بر این، در این کانسپت چراغ‌های جلوی دوقسمتی هم دیده می‌شود و حالا دی‌لایت‌های باریکی که در بالا جای گرفته‌اند از چراغ‌های اصلی جدا شده‌اند. این پیش‌نمایشی از طراحی جلوی جدید برای محصولات رده‌بالای آینده ب‌ام‌و مثل نسل بعدی سری 7 خواهد بود.

 ارتفاع زیاد دماغه نمای باابهتی به جلوی XM بخشیده است اما در پروفیل جانبی خودرو شاهد نمایی کوپه مانند با پنجره‌های باریک و سقف شیب‌دار هستیم. دهانه مربعی گلگیرها هم با رینگ‌های 23 اینچی پُر شده‌اند. در بخش پشتی کانسپت XM هم ویژگی‌های جالبی دید می‌شود مثل چراغ‌های باریک قلاب مانند که تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند، چهار سر اگزوز مثلثی شکل در یک دیفیوزر بزرگ و لوگوی ب‌ام‌و در گوشه‌های بالایی شیشه عقب که فرم متفاوتی دارد و به برآمدگی‌های روی سقف متصل شده است. این طراحی شیشه از فرم بخش عقبی ب‌ام‌و M1 الهام گرفته است.

قوای محرکه ب‌ام‌و XM کانسپت

ب‌ام‌و جزئیات زیادی در مورد قوای محرکه این خودرو اعلام نکرده و صرفاً به سیستم پلاگین‌هیبریدی با مجموع خروجی 750 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور اشاره کرده است. بااین‌حال، انتظار می‌رود این نیرو توسط یک موتور V8 بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی تولید شود. XM از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم برخوردار است که به گفته ب‌ام‌و طبق معیارهای WLTP اروپا 80 کیلومتر خواهد بود.

 داخل ب‌ام‌و XM کانسپت

در داخل XM ویژگی‌های طراحی مدل‌های کانسپت و تولیدی ب‌ام‌و باهم ترکیب شده است اما بیشتر روی لوکس بودن تمرکز دارد تا حال و هوای اسپرتی که در محصولات کنونی M می‌بینیم. در اینجا بجای چرم مشکی و تزئینات فیبر کربنی براق، به میزان گسترده‌ای از چرم قهوه‌ای‌رنگ استفاده شده که با قسمت‌های آبی‌رنگی ترکیب شده است. روی سقف خودرو نیز آستر جذابی با نقوش منحصربه‌فرد کار شده است.

در همین حال، مقابل راننده یک نمایشگر بسیار عریض قرار گرفته که ترکیبی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی را ارائه می‌کند و از آخرین نسخه از سیستم iDrive برخوردار است. بااین‌حال، روی کنسول میانی هنوز هم دکمه‌ها و کنترل‌هایی مشابه محصولات کنونی ب‌ام‌و مثل کنترلر دوار سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و انتخاب‌گر دنده دیده می‌شود که این یعنی XM کانسپت بسیار به حذف کلمه کانسپت از نام خود نزدیک است.

همان‌طور که گفته شد، نسخه تولیدی XM در اواخر سال 2022 معرفی خواهد شد و ب‌ام‌و را به قلمروی قیمتی جدیدی سوق خواهد داد زیرا این خودرو در مقابل شاسی‌بلندهای بنتلی، آستون‌مارتین و حتی لامبورگینی قرار خواهد گرفت. این یعنی برای ب‌ام‌و XM باید انتظار قیمتی بیش از 150 هزار دلار را داشته باشیم.

 منبع: چرخان

پایان/

۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
کد خبر: 14573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =