آمار امید بخش رئیس بانک مرکزی درباره ارز کشور

رئیس ‌کل بانک مرکزی با اشاره به عرضه حدود ۲۰ میلیارد دلار، ارز در سامانه نیما در ۸ ماهه ابتدای امسال، گفت: بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است و اجازه هیچ‌گونه کمبودی را نمی‌دهد.

به گزارش تحریریه، علی صالح‌آبادی رئیس ‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز، گفت: امسال وضعیت کشور در حوزه ارز از نظر اسکناس و حواله بسیار مناسب است؛ در 8 ماهه ابتدایی امسال حدود 20 میلیارد دلار، ارز در سامانه نیما عرضه شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال حدود 36 میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شده که این رقم معادل کل سال قبل است.

رئیس ‌کل بانک مرکزی ادامه داد: در حوزه اسکناس نیز حدود 1.3 میلیارد دلار در بازار متشکل ارزی معامله شده که این عدد بیش از 3 برابر مدت مشابه پارسال است.

صالح‌آبادی در ادامه با بیان اینکه وضعیت ارزی کشور مناسب است، تصریح کرد: فروش نفت، فرآورده‌ها و محصولات غیرنفتی به خارج خیلی خوب است و مشکلی در سامانه‌ها و بازارهای رسمی نداریم؛ عرضه‌ها به خوبی تا پایان سال انجام می‌شود و با توجه به اینکه هیچ گونه کمبود و محدودیتی نداریم، بازارها نسبتا متعادل است.درباره بازارهای غیررسمی حسب انتظارات تغییراتی وجود داشته باشد که در حال حاضر این موضوع نیز تعدیل شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان ادعا کرد که بازار ارز در مدیریت بانک مرکزی است؟ توضیح داد: بانک مرکزی با تامین ارز با همکاری همه بخش‌ها و صادرات نفتی و غیرنفتی بر بازار ارز مسلط است و اجازه ایجاد هیچ گونه کمبودی را نمی‌دهد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر: 15046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =