بند توهین آمیز دولت به مردم در بودجه، مجلس اصلاح کند

بند توهین آمیزی توسط سازمان برنامه به مردم در بودجه سال 1401 گنجانیده شده است که ضرورت دارد توسط مجلس اصلاح شود.

به گزارش تحریریه، بند توهین آمیزی به اسم حمایت از مردم؛ توسط سازمان برنامه به عامه مردم در بودجه سال 1401 گنجانیده شده است که ضرورت دارد توسط مجلس اصلاح شده و قوه مقننه اجازه ندهد به ابزار شعارهای فریبنده و پوپولیستی از قانون گریزان حمایت شود. 

در این بند افزایش جریمه های راهنمایی و رانندگی تنها به میزان 5 درصد یعنی 1 دهم تورم سال 1400 تعریف شده است که اگر از مسئولان سوال شود هدف از این افزایش اندک در جریمه های رانندگی در بودجه سال 1401 چیست به احتمال فراوان خواهند گفت با هدف وارد آوردن فشار کمتر به مردم این تصمیم گرفته شده است.

در این باره لازم است نکاتی بررسی شود:

  1. در سال 1400 به اسم محدودیت های مضحک شبانه و جریمه برای مسافرت های بین شهری با خودرو شخصی؛ درحالیکه تردد با اتوبوس و ... آزاد بود که امکان سرایت بیماری را بالا می برد؛ هزاران میلیارد تومان از مردم در اوج فشارهای اقتصادی و علیرغم تذکرها و استدلال های کارشناسان و متخصصین؛ اخذ شد و مورد توجه قرار نگرفت که باعث دلخوری و ایجاد نارضایتی شدید مردمی شده است زیرا آنرا کاسبی از جیب مردم می دانند. 
  2. کاهش واقعی نرخ جریمه های رانندگی باعث شده است تا نقض قانون هزینه ای نداشته باشد و میل به قانون شکنی را زیاد کند که به اعتبار فرهنگ غنی ایرانی به دلیل رایج شدن فرهنگ بسیار ناپسند رانندگی که آبروی ملت را بر باد داده است، لطمه وارد شود. درحالیکه در سایر کشورهای جهان شدیدترین برخوردها را با کسانی که قوانین را رعایت نمی کنند انجام می شود، اما دولت مردمی به فکر حمایت از قانون شکنان افتاده است. 
  3. آیا از نظر دولت، مردم ایران عمدتا قانون شکن هستند و کاهش نرخ جریمه ها(عدم افزایش کافی باوجود تورم 50 درصدی که به معنای کاهش 50 درصدی جریمه ها است) آنها را خوشحال می کند؟
  4. دولت محترم متوجه وضع اسفناک رانندگی در کشور به دلیل جریمه های اندک و غیربازدارنده هست یا خیر؟ آیا می داند که مردم سایر کشورها به دلیل رانندگی عجیب و غریب حاکم بر کشور درباره ملت ایران چگونه می اندیشند؟

ضرورت دارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نمایش های بی مزه پایان داده و با وضع جریمه های کارشناسی شده و سنگین بر رفتارهای خطرناک و قانونشکنانه که یکی از دلایل تلفات بسیار بالای جاده ای کشور به شمار می رود، طرح دولت را تغییر دهند و از کسانی که قانون را رعایت می کنند حمایت نمایند. 

بد نیست دولت سیزدهم نظر کسانی که به ایران سفر کرده اند را درباره کیفیت رانندگی در کشورمان جویا شود که باعث شده است به عنوان ملتی قانون شکن، بی نظم و با خیابان هایی همراه با رانندگی مضحک و مایه آبروریزی تبدیل شده ایم. 

پایان/

۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 15072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      3 0
      این یعنی آقایون دلسوز خلافکخلافکارها هستند و به اونها بیشتر ارزش قائل می شوند
    • CA ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      4 0
      تو این همه سال اینهمه ادمها و دولت‌ها عوض شدند برا نمونه حتی یک نفر از این آقایان به فکر مردم وزندگی آنها بوده ؟ جز حرفهایی که فقط برای خ ودشان خوب هست چه نفعی برای مردم داشته ؟
    • خسرو IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 2
      یک جا هم که دولت کوتاه امد شما کوتاه نیامدی جالبه مگه هشتاد میلیوم نفر چند تا ادم ضد مردم داره که هر جا میری اینا هستند
    • مهدی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 5
      بله ..اون جریمه های میلیاردی که میگی مربوط به دولت کثیف حسن کثیف بود و نباید به این دولت ربط داده شود...بیشعورهای بظاهر نفهم شماهستید که این خبرهای مفت رو به پای دولت جدید میزارید
      • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
        2 0
        اف بر تو باد مزدور، نام نیک رفتگان ضایع مکن،
    • Nm IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 1
      شما که مثلا در حمایت از مردم این عنوان را نوشته ا ید قطعا کارمند و یا .... از طرف مجموعه ذیربط هستید وگرنه زحمت نوشتن چنین مقاله ایی را به خود نمیدادید شما که طرفدار تکریم ایرانی وخانواده هستید یادتان رفته نیروی انتظامی وپلیس راهنمایی چقدر ماشین پدر خانواده ها را جلوی چشم خانواده در شب وروز از دستشان گرفت به دلیل ۲۰ تا ۳۰ تا سرعت اضافی وبه پارکینگ برد و.......و کار به شب ونیمه شب و وسط جاده و ..... نداشت.. انوقت شما ها کجا بودید که از خانواده یا ایرانی وتکریم ان حمایت کنید
    • A IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      4 1
      چرا نمیگی تولید ماشین بنجل و گرون قیمت ایران‌خودرو و سایپا توهین به مردمه حتما روزنامه ذینفع راهنمایی و رانندگیه
    • یکی از مردم IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 0
      کسی نگران مردم و توهین به مردم نیست همه نگرانیها برای پر کردن بیشتر جیب خودشونه