12 هزار میلیارد سپرده گذاری جدید صندوق توسعه ملی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مقرر شده است صندوق تثبیت بازار سرمایه تقویت شده و علاوه بر ردیف بودجه مشخصی که در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده حدود ۱۰ برابر این عدد هم از طریق انتقال سهام و نقدینگی به این صندوق کمک شود.

به گزارش تحریریه، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: تقویت بازار در دستور کار است و بسته 10بندی کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی دولت با اصرار و هشدار وزیر اقتصاد تصویب شده است. جزئیات پیشنهادات امشب توسط وزیر اقتصاد (برنامه نگاه یک ساعت 10 شبکه یک سیما) اعلام می‌شود.

به گفته عشقی، صندوق تثبیت تقویت می‌شود و علاوه بر ردیف بودجه 1401، نزدیک 50 هزار میلیارد تومان منابع به صندوق تثبیت به شکل نقد و سهم تزریق می‌شود. مقرر شده این صندوق علاوه بر ردیف بودجه مشخصی که در بودجه 1401 در نظر گرفته شده است حدود 10 برابر این عدد هم از طریق انتقال سهام و نقدینگی به این صندوق کمک شود تا این صندوق بتواند به وظیفه خودش عمل کند.

وی تصریح کرد: قرار است مبلغ 50 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه اضافه شود تا بتواند از سهم‌های بازار حمایت کند و یک جریان ورودی خوبی به بازار تزریق شود.

طبق مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مقرر شده مبلغی بالغ بر ۵۱۰ میلیون دلار معادل  ۱۲ هزار میلیارد تومان  سپرده گذاری جدید توسط صندوق توسعه ملی صورت گیرد؛ که با پیگیریهای صورت گرفته و طبق هماهنگی ها و توافقات، مقرر شده  این مبلغ به صورت تدریجی به حساب صندوق تثبیت واریز شود.

همچنین امیرمهدی صبائی رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت  در خصوص ماهیت صندوق تثبیت، اظهار کرد: این صندوق در راستای اجرای مفاد ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (مصوب سال ۹۴) و با هدف کاهش، کنترل مخاطرات سامانه، فرادستگاهی بازار سرمایه کشور در شرایط وقوع بحرانهای مالی و اقتصای و اجرای سیاستهای عمومی حاکمیتی در شرایط مذکور تاسیس و در چارچوب اساسنامه پیشنهاد شده توسط وزارت اقتصاد و مورد تصویب هیات وزیران در حال فعالیت است.

پایان/

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 15146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهاب IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      به به دزدی و رانت جدید در راه است و سهامداران نگون بخت باید تاوان این دزدی ها رو بدهند