واکنش تند نماینده مجلس به تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آزادسازی واردات خودرو باعث می‌شود که تولیدکنندگان داخلی خودرو خودشان را در یک شرایط رقابتی ببینند و سعی کنند کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند.

به گزارش تحریریه، جعفر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی ، درباره آزادسازی واردات خودرو، اظهار داشت: باید بین آزادسازی کامل و ممنوعیت واردات خودرو، راه میانبری در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: باید امکان واردات خودرو در کشورمان فراهم شود، مشروط به اینکه در مقابل وارداتی که انجام می شود، باید صادرات قطعات خودرو و یا صادرات خودرو به خارج از کشور انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه آزادسازی واردات خودرو چند مزیت دارد، گفت: در وهله اول با آزادسازی واردات خودرو، تولیدکنندگان داخلی خودرو می‌توانند بخشی از تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.

قادری ادامه داد: از سوی دیگر، آزادسازی واردات خودرو باعث می شود که حجم صادرات در کنار تقاضای داخلی خودرو افزایش یابد و این کار باعث می شود میزان تولید خودرو را افزایش پیدا کند و کاهش هزینه‌های تولید خودرو را نیز در پی خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین آزادسازی واردات خودرو باعث می‌شود که تولیدکنندگان داخلی خودرو خودشان را در یک شرایط رقابتی ببینند و سعی کنند که کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند، از این طریق بازار داخلی خودرو هم رقابتی و از حالت انحصار فعلی خارج می شود و از طرف دیگر قدرت انتخاب مصرف کنندگان داخلی نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح ساماندهی صنعت خودرو، اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید به مصوبات مجلس ایراد بگیرد و اگر معتقد هستند که مصوبات مجلس ایراد دارد، باید آن را به شورای نگهبان ارائه دهند.

قادری تاکید کرد: در صورتی که شورای نگهبان ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه مجلس را مغایر با قانون اساسی و شرع مقدس تشخیص دهد، باید این موضوع را اعلام رسمی کند. بنابراین مجمع تشخیص مصلحت نظام صرفا می‌تواند ملاحظات خود را به شورای نگهبان ارائه دهد و اگر شورای نگهبان ایرادات آنان را وارد دانست و مصوبه مجلس را بر خلاف قانون اساسی و شرع مقدس اسلام تشخیص داد، مصوبه مجلس رد می‌شود اما مجمع نمی‌تواند در این باره رأسا عمل کند.

منبع: بازار

پایان/

۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 15281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • ناشناس IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      6 0
      خدا پدر مادرت بیامرزه که حرف حساب زدی
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      اقای میر سلیم خودش یک مجلس است و نیازی به مجلسی با افراد بی خاصیتی مثل شما ها را ندارد
    • ارزو IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      خدا بگم چکار کنه اونگی ک این مصلحت نظام از خواب بیدار کرد ی دور هم خوابن ی حوق مفت میگیرن
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      نمایندگانی که مخالفت با طرح آزاد سازی واردات مینمایند معلومه که دنبال رانت و فساد پشت پرده هستند و دستشون با مافیا تو یه کاسه هسته
    • حاجی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      بقیه نمایندگان جرات نمیکنند یه کلمه انتقاد کنند مخصوصا نماینده شهرستان من تاحالا ندیدم یک بار درجایی صحبت کند فقط اگر صحبت کرد فقط باید ازش سوال بلی وخیر پرسید آنهم باتاخیر زیاد بگه بلی یا خیر
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      از خودتون که ابتکاری ندارید،جلومحصولات خوبو هم که گرفتیدکه خدای ناکرده این همه کارگر بیکار نشه،لااقل یه برند خوبو دعوت کنید بیاد تو کارخانه شما با همین کارگرها خط تولید جدید راه بندازید
    • ناشناس IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      شماکه جرات نوشتن نظرات مردم راندارید چرا نظرخواهی میکنید؟
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      ترسشون اینه واردات آزاد شه کسی پراید ۱۰ میلیونم نخره وگرنه فردا هم میتونستن آزاد کنن هم پولشو دارن هم قدرتشو فقط فکر جیبای خودشونن ولاغیر
    • محمود IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      تا کی مردم باید پول خرید بنز. بدهند. و. پراید تحویل بگیرند....لجبازی. یا. ندانم کاری....یا منافع...گلان مسئولین....