عبدالباری عطوان: شکست مارب برای عربستان محسوس شد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب اظهارداشت افزایش حمله های عربستان به صنعاء در چند هفته اخیر به دلیل محسوس‌تر شدن شکست ریاض در شهر مارب رخ داده است.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» درباره حمله های اخیر عربستان به مراکز غیر نظامی صنعا در یمن گفت: عربستان اخیرا بیش از 46 بار به صنعاء حمله کرده است. این کشور مراکز غیرنظامی را هدف قرار داده است و باشگاه های ورزشی، پل ها، مدارس و فرودگاه ها را ویران می کند. فرودگاه صنعا به طور کلی ویران و تعطیل شده است. همه این اقدامات بر خلاف قوانین بین المللی است. 

عطوان افزود: افزایش ناگهانی حمله های عربستان به مراکز غیر نظامی صنعاء موضوع شگفت آوری است زیرا  در حالی رخ می دهد که در صنعاء خبری از سلاح و جنگ افزار نیست و همه دیپلمات ها و روزنامه نگاران به این موضوع اعتراف می کنند که صنعا ایستگاه دیپلماسی است.

به گفته عطوان، اکنون دیگر خبری از ائتلاف عربستان در جنگ یمن نیست و پاکستانی ها و اماراتی ها و ... از این ائتلاف جدا شده اند و تنها تعدادی از نیروهای مزدور سودانی هنوز در کنار عربستان قرار دارند. صنعا اکنون تاوان شکست نظامی عربستان در شهر مارب را پس می دهد.

پس از پایان جنگ جدایی طلبانه در یمن، جنوبی ها تصمیم گرفتند به شمال ملحق شوند و «علی عبدالله صالح» کار را به سود خود یکسره کرد و فرماندهی نیروهای نظامی را بر عهده گرفت.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود گفت یمن با حمله های سختی روبرو است. اما این کشور و مردم آن صبور هستند و در برابر حمله ها مقاومت می کنند زیرا آنها درس مقاومت را از ایرانی ها به عنوان همپیمانان خود فراگرفته اند.

پایان/

۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 15342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک ایرانی IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      1 0
      آل سعودِملعون مردم مظلوم یمن وکودکان آنان رابخاک وخون میکشندوایران درپی آن است که باعربستان گفتگوکندوپولهارابحلقوم آل سعودبریزد وبه مکّه برودوبگوید:لبّیک اللهم لبّیک،لبیک اللهم لبّیک!!!!!حتماً انتظاردارندخداوندهم بپذیردواجابت کند!!!@.