ارز صادراتی را برگردانید مالیات نمی دهید

نائب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

به گزارش تحریریه، غلامرضا نوری قزلجه در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، گفت: در این جلسه برخی از بندهای تبصره‌های 5، 6 و 7 لایحه بودجه سال 1401 مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین مالی داخلی از محل اوراق اسلامی در این نشست بررسی شد، افزود: بند (ک) تبصره 6 لایحه بودجه سال 1401 درباره عوارض آزادراهی بود و از آنجا که زمان مقرر برای پرداخت الکترونیکی این موضوع در این بند مبهم است، مقرر شد پس از عبور خودرو، یک هفته مهلت برای پرداخت در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در جزء (5) بند(ق) تبصره 6 لایحه بودجه سال آینده برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است، که در کمیسیون پیشنهاد شد که  برای این موضوع آئین‌نامه‌ای تدوین شود زیرا زمان موردنیاز برای برگشت ارز در فعالیت‌های مانند صادرات فرش، خدمات فنی مهندسی و کشاورزی با یکدیگر متفاوت است.

منبع: خانه ملت

پایان/

۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 15463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • جانباز IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      0 0
      جانباز جنگ عیدی و حقوق ندارد. زیر ۲۵ % گفتند که از فقر بمیرد. ولی برای خودشان ثروت و خودرو تصویب کردند؟! و ایران را و فرهنگ ایثار و شهادت را نابود کردند. می گویند : جانباز ۷۰ % که شایدفقط یک روز جبهه بوده و ظاهرش بسیار سالم است ماهیانه ۱۵ ملیون تومان حقوق می گیرد. و جانبازان عزیز زیر ۲۵ % که شاید همه ۸ سال جبهه بوده باشند ماهیانه ۲ ملیون حقوق می گیرند که عیدی و پاداش و سهم دیگر هم ندارد. مجلس ۱۰ سال طرح حذف درصد جانبازان را مسکوت گذاشت و اگر هزاران میلیارد دلار بودجه داشته باشد با معیشت بچه های جبهه و جنگ مخالفت می کنند . که اقتصاد ایران را اختلاسی رونق دادند. مگر جانباز ۷۰ % روزی ۷ بار صبحانه و ۷ بار ناهار و ۷ بار شام می خورد که ۷ برابر جانباز ۲۴ % حقوق می گیرد . و دنیا مطابق این رانت و تبعیض و ظلم با ما رفتار می کند .