داروهای جدید برای نابودی کووید ۱۹

برخی شرکت های دارویی یک اسپری همچون «نارکان» را برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ ساخته اند.

به گزارش تحریریه، «جیسون ویلیامز» مشاور سرمایه گذاری مالی در مقاله ای نوشت، در تاریخ ۲۳ ژوئیه سال ۲۰۱۴، یک موفقیت بزرگ در بخش پزشکی به دست آمد و در سه سال بعد از آن تاریخ، شرکتی که به این موفقیت در حوزه درمانی دست یافته بود، به دلیل این گام رو به جلو، نزدیک به یک هزار درصد سود برای سرمایه‌گذاران این شرکت سود به ارمغان آورد.

اکنون نیز به نظر می رسد که دوباره تاریخ تکرار شده و شاهد این هستیم که یک شرکت دیگر، قدمی مشابه برداشته است که به همان اندازه یا شاید بیشتر از موفقیت قبلی به سرمایه‌گذاران شرکت سود می رساند.

شرکتی که در ابتدا از آن صحبت شد، در آن زمان با نام «Lightlake Therapeutics» شناخته می شد اما کمی پس از کسب موفقیت، نام خود را به «Opiant Pharmaceuticals» {شرکت داروهای ترک اعتیاد} تغییر داد تا نام آن تمرکز بیشتری بر نوع فعالیت آن داشته باشد. تمرکز این شرکت بر درمان سوءمصرف مواد مخدر و نجات جان افراد بود.

این شرکت یک اسپری بینی به نام «نارکان» ساخته که می تواند کسانی را که دچار اوردوز شده اند، احیا کند. شرکت دارویی یاد شده اولین گزارش تحقیقاتی خود از جزئیات محصولات جدیدی که قرار است در بازار عرضه شود را در آن روز سرنوشت ساز در سال ۲۰۱۴ به سازمان غذا و دارو ارائه کرد. در سال ۲۰۱۷، این  دارو تایید کامل سازمان  غذا و دارو را دریافت کرد.

راحتی روش استفاده از این دارو یکی از مزیت های اصلی نارکان محسوب می شود، به گونه ای که استفاده از آن نیازی به تخصص نداشته و هر فرد عادی می ‌تواند بیمار دچار اوردوز را با این دارو نجات دهد. از این رو در دسترس عموم مردم قرار گرفت. مردم عادی توانسته اند تاکنون جان بیش از ۲۷ هزار نفر را نجات دهند. این فقط آمار نجات یافتگان توسط مردم عادی است و همه افرادی که دچار این عارضه شده و در بیمارستان ها یا مراکز بهداشتی توسط این دارو احیا شده اند را در نظر نمی گیرد.

این شرکت به معنای واقعی کلمه قدرت نجات زندگی را در دستان مردم عادی قرار داد و به لطف این رویداد، میلیون ‌ها دلار نیز در حساب‌های بانکی سرمایه‌گذاران اولیه سرازیر شد.

بین ارائه درخواست تایید این شرکت در سال ۲۰۱۴ و تایید کامل در سال ۲۰۱۷، سهام آن بیش از ۸۷۰  درصد افزایش یافت:

چیزی که اینک باید در جامعه پزشکی یک تحول جدید ایجاد کند چیست؟

نکته مهمی که چند سال اخیر جامعه بشری را با خود درگیر کرده بیماری کووید ۱۹ است. بیماری که تنها داروی پیشگیری از آن تزریق واکسن است. با این حال واکسن ها درد دارند اما همچنین تنها راه برای دریافت برخی از ارزشمندترین داروها برای مردم هستند.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که گاهی اوقات ترس از واکسن باعث می شود مردم از تزریق واکسن هایی که می تواند زندگی آنها را نجات دهد، منصرف شوند.

بنابراین، شرکتی که بتواند راهی به جز واکسن برای محافظت از مردم در برابر بیماری های آینده ایجاد کند، تحولی در صنعت داروسازی ایجاد خواهد کرد. آن شرکت می تواند دنیا را تغییر دهد... و سرمایه گذاران خود را در این فرآیند ثروتمند کند.

حال تصور کنید که اگر اسپری کووید وجود داشته باشد چه اتفاقی رخ می دهد؟

این باور نکردنی خواهد بود! اگر دارویی مثل آن برای کووید ساخته شود، حتی والدین نیز می توانند آن را به فرزندان خود بدهند. می‌توان این داروها را به مکان‌ های دوردست که دسترسی به پرستاران آموزش دیده ندارند، فرستاد و آنها نیز می‌ توانند خود درمانی کنند. به این ترتیب بار اضافی که به سیستم پزشکی وارد می شود، کاهش خواهد یافت و افراد دیگر برای درمان از منزل خود خارج نشده و در نتیجه بیماری را گسترش نمی دهند.

شرکتی که این کار را انجام دهد، به طور حتم در این فرآیند پول خوبی به دست خواهد آورد...

چنین اسپری وجود دارد و به نظر می رسد که شرکت پشت آن می‌ تواند حتی بیشتر از سازندگان نارکان درآمد داشته باشد.

زیرا این اسپری می تواند در حال حاضر کووید را از بین ببرد. اما اگر این شرکت بتواند یک اسپری بسازد که یک ویروس را از بین ببرد، احتمالا می تواند بیشتر بسازد.

ما می توانیم روزی را ببینیم که دیگر هرگز نیازی به تزریق دارو نداشته باشیم. تمام درمان های می تواند از طریق اسپری هایی مانند این ارائه شود.

پایان/

۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 15526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =