رمزارزها ۲۰۲۲ را قرمز شروع کردند

بازار ارزهای دیجیتال با سقوط بیت کوین و سولانا و دیگر کریپتوها، سال جدید را با رنگ قرمز آغاز کردند.

به گزارش تحریریه،  تارنمای تحلیلی «moneycontrol.com» نوشت، ارزش بازار جهانی رمزارزها با ۰.۲۳ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته به ۲.۲۲ تریلیون دلار رسید . این در حالی است که حجم کل معاملات با ۳.۵۷ درصد افزایش به ۹۰.۸۵ میلیارد دلار رسید.

در حالی که «دیفای» یا سیستم مالی غیر متمرکز با سرمایه ای به ارزش  ۲۱.۲۱ میلیارد دلار حدود ۲۳.۳۴ درصد از حجم معاملات را به خود اختصاص داد، استیبل کوین ها با ۷۱.۸۱ میلیارد دلار سرمایه ۶۵.۲۴ درصد از حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. نفوذ و قدرت بیت کوین در بازار صبح امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۴۰.۱۸ درصد رسید. ابتدای امروز بیت کوین با قیمت ۴۷۰۳۴.۸۸ دلار معامله شد.

در مورد ارزهای دیجیتال اصلی، بیت کوین تا بعدازظهر امروز با ۳.۴۵- درصد کاهش به ۴۶ هزارو ۷۵۴ دلار رسید.

همچنین اتریوم با ۳.۱۸- درصد کاهش به ۳ هزار و ۶۸۱ دلار رسید.

کاردانو با ۳.۹۵- درصد کاهش به یک ۱.۳۲ دلار رسید و پولکادوت با ۳.۵۰- درصد کاهش به ۲۷.۰۳ دلار و لایت کوین ۳.۱۱- درصد کاهش یافت و به ۱۴۷.۲۳ دلار رسید.

همچنین میم کوین شیبا ۲.۳۷- درصد کاهش یافت و با قیمت ۰.۰۰۰۰۳۴ دلار معامله شد.

دوج کوین ۲.۰۲- کاهش یافت و با قیمت ۰.۱۷.۹۲۶ دلار خرید و فروش شد.

درباره آخرین تحولات عرصه ارزهای دیجیتال نیز باید گفت که شیبا اینو نسخه اولیه «دائو» (DAO)خود را راه‌ اندازی کرد تا به کاربران اختیارات بیشتری بر روی پروژه‌های رمزنگاری داده شود. هم‌ زمان با داغ ‌شدن بحث سازمان‌ های خودگردان غیرمتمرکز (DAO) و اشاره برخی از چهره ‌های مطرح حوزه ارز دیجیتال به پروژه‌های فعال در این بخش، تیم توسعه شیبا اینو هم به‌دنبال راه‌ اندازی یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز است.

تیم توسعه شیبا به‌تازگی اعلام کرده که نسخه اولیه سازمان خودگردان غیرمتمرکز یا دائو (DAO) ظرف چند روز آینده اجرا خواهد شد تا کاربران آن اختیار بیشتری داشته باشند و بتوانند درباره پروژه‌ های مربوط به این ارز دیجیتال و جفت ‌ارزهای صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ (ShibaSwap) تصمیم‌گیری کنند.

پس از اتمام مرحله اول و با توجه به بازخورد جامعه، شیبا اینو نسخه جدیدتری به نام «دائو ۲» را منتشر خواهد کرد. نسخه ای که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا پیشنهادات خود را برای بررسی یا بازبینی توسط تیم های مربوط به قابلیت چندامضایی ارائه دهند. قابلیت چند امضایی (Multisignature) یک طرح امضای دیجیتالی است که به گروهی از کاربران امکان می ‌دهد تا یک سند واحد را امضا کنند. چند امضایی که به نام «multisig» شناخته می شود شکلی از فناوری است که برای افزایش امنیت در تراکنش های ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.

پایان/

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 15541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =