بنز، تسلا را از دور رقابت خودروهای برقی خارج کرد

شرکت آلمانی مرسدس بنز، تسلا را از دور رقابت خودروهای برقی خارج کرد.

به گزارش تحریریه، شرکت آلمانی مرسدس بنز، تسلا آمریکا را از دور رقابت خودروهای برقی خارج کرد، زیرا با مدل جدید خود استانداردهای خودروهای برقی را به شکل چشم گیری افزایش داد.

شرکت بنز آلمان پس از مدتها مانورهای تبلیغاتی و هم‌زمان با نمایشگاه CES سال 2022 از کانسپت درخشان خود به نام EQXX رونمایی کرد. مرسدس بنز این کانسپت را کارآمدترین ساخته تاریخ خود می‌داند، اما فعلاً تنها یک کانسپت است اما بسیاری از تکنولوژی‌های آن امکان استفاده در مدل‌های تولیدی را خواهند داشت.

این مدل فوق العاده می تواند با یک بار شارژ بیش از 1000 کیلومتر پیمایش داشته باشد که 80 درصد از بهترین مدل های تسلا بیشتر است و به نوعی می توان گفت که یک انقلاب در زمینه باطری های الکتریکی به حساب می آید. 

پایان/
 

۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 15671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      هیچکدام اینها تست عملی و آزمایشی نشدند بیشتر تئوری هستند. تسلا علنا کارخانه گیگا برلین و شانگهای و تگزاس و.. داره ، چیزی که آزمایش شده و جواب داده. تسلا s مثلا با حداقل ۲ تا ۳ موتور ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر میدهد. حال خودروی ۴ چرخ محرک کار نداریم. درحالیکه ماشین بنز فقط یک موتور ۲۰۰ اسب بخار دارد! اینجا مشکل لوکس بودن خودرو هست اگر این خودرو مدل اقتصادی بود رنج ۲۰ تا ۴۰ هزار دلار واقعا شگفتی بود. اما زمانیکه خودروی لوکس صحبت میکنیم این مشخصات فنی واقعا جذاب نیست. المانی ها صریح هستند . این خودرو اگر با شرایط مشابه رقیبانش در قدرت موتور و تعداد و چگالی باتری و قیمت به این حد میرسید یک شگفتی بود. انتظار ما از خودروی لوکس با خودروی اقتصادی یکی نیست، مثلا ما وولینگ هیچوقت با خودروی لوکس یکسان محاسبه نمیکنیم ، سطح انتظاراتمان یکی نیست