قاچاقچیان کالاهایی که با ارز دولتی وارد شد با ارز آزاد صادر کردند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی واردات پس از تصویب ارز ترجیحی گفت: قاچاقچیان و رانتخواران با ارز دولتی واردات را انجام داده و همان کالا را مجددا با ارز آزاد صادر می کردند.

به گزارش تحریریه، مالک شریعتی نیاسر روز یکشنبه در موافقت با کلیات طرح بودجه ۱۴۰۱ گفت: برای جبران حذف ارز ترجیحی، مجلس روش‌های جایگزین و پیشنهادی دارد و روش غیرنقدی را پیشنهاد می‌کنیم اما به دولت اعتماد کنیم، دولتی که تازه اعتماد مردم را جلب کرده در سال اول به او اعتماد کنیم و از کاری که می‌خواهد انجام دهد حمایت کنیم و البته در روش‌ها به دولت مشورت دهیم و این راه برای ما مسدود نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در رانت ارز ۴۲۰۰ کسی شک ندارد و آمار را خدمت عزیزان عرض می‌کنم. قبل از ارز ۴۲۰۰ تومانی، واردات روغن ۱.۴ میلیون تن بود که پس از آن با ۷۸ درصد افزایش به ۲.۵ میلیون تن رسید، واردات جو ۱.۶ میلیون تن بود که با ۵۶ درصد افزایش به ۲.۵ میلیون تن رسید.

شریعتی بیان کرد: همچنین میانگین واردات ذرت در پنج سال منتهی به ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۶.۲ میلیون تن بود که بعد از آن این میانگین به ۹.۱ تن شد و ۴۷ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: اینها نیاز کشور نبود و نیاز قاچاقچیان و رانتخواران بود که با ارز ارزان این واردات را انجام داده و از محل دیگر صادرات مجدد انجام دهند و منابع کشور را در جیب افراد شخصی قرار دهند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خطاب به نمایندگان گفت: توجه داشته باشیم که این اولین بودجه دولت سیزدهم است، رد کلیات معنای سیاسی دارد، باید ببینیم نگاه جریان رقیب امروز به مجلس چگونه است؟ آیا جریان اصلاحات و جریان موسوم به اعتدال از این کار خشنود خواهد شد یا ناراحت خواهد شد.

شریعتی عنوان کرد: انشاءالله به کلیات رای دهیم و دولت را حمایت کنیم و در جزییات اصلاحات را انجام دهیم.

منبع: ایرنا

۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 15739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =