پیش بینی عطوان از روزهای پرالتهاب ۲۰۲۲

«عبدالباری عطوان» اعتقاد دارد در روزهای نخست سال جدید میلادی چند رویداد مهم در خاورمیانه رخ داد که حکایت از آغاز یک سال پرالتهاب دارد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب اعتقاد دارد سال ۲۰۲۲ میلادی سال پرالتهابی است و از همان روزهای نخست با تحولاتی مهم آغاز شد. در روزهای نخست سال جدید چند رویداد مهم رخ داد؛ گذشته از توقیف کشتی اماراتی از سوی انصارالله یمن، نبرد میان عربستان سعودی و حزب الله در شبکه‌های اجتماعی موضوع مهمی است که می تواند به میدان‌های جنگ هم سرایت یابد. حمله‌های موشکی به پایگاه های آمریکا در شمال شرق سوریه و مرزهای این کشور با عراق در کنار آماده باش کامل حزب الله لبنان در جنوب این کشور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.  

عطوان گفت: یکی از تحولات مهم در هفته نخست سال جدید نبردی تازه میان حزب الله لبنان و عربستان بوده است. اکنون تنش‌ها میان این دو طرف به اوج خود رسید. علت این موضوع اظهارات مقامات آل سعود علیه حزب الله لبنان است. آنها به این حزب حمله کردند و با تروریسم خواندن آن از مردم لبنان خواستند که به حضور این حزب در ارکان مختلف لبنان پایان دهند.

این در حالی است که سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله در سخنرانی اخیر خود باقدرت پاسخ مقامات عربستانی را داد. او سردمداران آل سعود را تروریست خواند و خطاب به آن ها گفت: این شما بودید که در سوریه، عراق و یمن و لیبی جنگ افروزی کردید و بی گناهان را با خاک و خون یکسان کردید و این کشورها را ویران نمودید. شما بودید که لبنانی ها را گرفتار کرده اید. شما بودید که با آمریکایی ها همکاری می کنید.

عطوان اضافه کرد: علت اینکه سعودی‌ها علیه حزب الله اظهار نظر می‌کنند این است که آنها در یمن در تنگنای بدی گرفتار شده‌اند. حکام سعودی‌ لبنانی ها را علیه حزب الله تحریک می‌کنند و سفیر آنها در لبنان در این راستا قدم بر می‌دارد. آنها تهدید می‌کنند که حزب الله امنیت ملی عربی را تهدید می‌کند. این در حالی است که خود سعودی ها از امنیت ملی کشورهای عربی را نادیده می گیرند. آنها اکنون باید در سیاست های خود بازنگری و از سیاست های اشتباه گذشته خود چشم پوشی کنند. 

عطوان درباره حمله های موشکی اخیر به پایگاه آمریکا در سوریه نیز اظهار داشت: به زودی دیگر خبری از نیروهای آمریکا در سوریه و عراق نخواهد بود و آنها منطقه را ترک خواهند کرد. 

وی  در بخشی دیگری از اظهارات خود درباره تنش ها در جنوب لبنان نیز گفت: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله گفته است ما برای مقابله با تنش ها در جنوب لبنان آماده هستیم.

برپایه اظهارات عطوان، یک صد هزار نیروی حزب الله در جنوب این کشور در حالت آماده باش کامل به سر می برند. بیش از ۱۵۰ هزار موشک این حزب و بیش از یک هزار پهپاد آن آماده هستند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سرنگونی یک پهپاد حزب الله در سرزمین های اشغال شده سخن به میان آورده اند. این موضوع دارای رازهای بسیاری است. اکنون تنش‌های بسیاری در جنوب لبنان در جریان است.

پایان/

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 15741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =