سیگنال محکم رئیس کمیسیون صنایع مجلس به اصلاح ساختار صنعت خودرو

ورود موثر رئیس کمیسیون صنایع مجلس به مساله خودرو می تواند به اصلاح ساختار خودرو کشور و کاهش قیمت و افزایش کیفیت بیانجامد.

به گزارش تحریریه، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شرای اسلامی با اشاره به سهام اندک دولت در ایران خودرو (۶٪ )  و سایپا(۱۷٪) گفت: دخالتهای وزیرصمت در عزل و نصبهای مدیران ارشد این دو خودروساز وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن با این مسئله برخورد قانونی خواهد کرد.

پیش از این حجت الاسلام جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با میز کسب و کار تحریریه اعلام کرد که، باتوجه به تمامی جهات به نظر می رسد تصدی گری دولت در صنعت خودروسازی هیچ ضرورتی ندارد. با توجه به اینکه سهم دولت در شرکت ایران خودرو کمتر از 7 درصد و در سایپا 17 درصد است انتظار می رود دولت به خاطر اعمال حاکمیت خود، از اینکه صنعت خودروسازی کشور را به حیاط خلوت خود تبدیل کرده، دست بکشد. تعلل دولت در واگذاری مدیریت صنعت خودروسازی به بخش خصوصی، به جز فرصت سوزی و از دست دادن زمان برای رشد و شکوفایی صنعت خودروسازی ماحصلی ندارد.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه سایپا و ایران خودرو حیات خلوت دولت نیستند، گفت: بنده مکرر به وزیرصمت جناب فاطمی امین تذکر داده ام به این دو خودروساز بزرگ همچون گذشته به منزله حیات خلوت دولت نگاه نکنید، این نگاه مغایر باذمنافع ملی و قواعد درست اداره یک بنگاه اقتصادی است. دولت باید در اصلاح ساختار سایپا و ایران خودرو کمک نماید، تا در شرایط مساوی با خودروسازان بخش خصوصی بتواند رقابت نماید، آنچه که تاکنون بوده نادیده گرفتن ظرفیتها و توان بالای فنی و مدیریتی داخلی این دو خودرو ساز از طرف دولت بوده که همواره نگاه دستوری و هزینه ساز بوده و موجب نارضایتی مردم شده است.

حضور فراقانونی وزارت صمت در مدیریت ایران خودرو و سایپا باعث ایجاد دور باطلی از کیفیت پایین و سردرگمی قیمتی شده است که در نهایت هزینه آنرا مصرف کنندگان داخلی پرداخت می کنند. 

پایان/

۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 15772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 0
      خوب جناب نماینده شما که وضعیت بازار وسوءمدیریت تعمدی مدیران خودروسازی هارامی بینیدچه شده که حال که خبر از عزل این مدیران شده شماحامی آنهاشده اید
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 0
      تنها راه این است که واردات خودر ازاد شود تا ملت ازشره فرقون ایران خودرو سایپا نجات پیدا کنند بعد اگر راست میگویند صادرات داشته باشن