پاسخ نهایی آمریکا به ایران درباره مذاکرات برجام

پاسخ نهایی آمریکا به ایران درباره مذاکرات برجام چنانچه برآوردهای محافل نزدیک به ساختارهای تصمیم گیر در آمریکا نشان می دهد تا کمتر از یک ماه دیگر اعلام خواهد شد.

به گزارش تحریریه، پاسخ نهایی آمریکا به ایران در چارچوب مذاکرات وین درباره احیای برجام چنانچه برآوردهای محافل نزدیک به ساختارهای تصمیم گیر در واشنگتن نشان می دهد تا کمتر از یک ماه دیگر یعنی تا اواسط فوریه اعلام خواهد شد.

پایگاه خبری اکسیوس در این باره نوشت که آمریکا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه 2022 در مورد مذاکرات وین تصمیم گرفته و پاسخ خود را اعلام خواهد کرد. 

اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی می نویسد که آمریکا تاریخ نهایی برای تصمیم گیری درباره مذاکرات وین را اواخر ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه مشخص کرده است تا در صورت عدم موفقیت مذاکرات و بازگشت به برجام به سمت سناریوی جایگزین یعنی افزایش فشار بر ایران حرکت کند. 

شدت فشار حزب دمکرات بر دونالد ترامپ باعث شده است تحلیلگران نتیجه گیری کنند که بایدن به دنبال بازگشت به برجام است و دشوار شدن کار پس از پیروزی در امضای برجام را نتیجه خروج رئیس جمهور سابق آممریکا از برجام می داند. به طوریکه این تنش را به صحنه علنی کشانیده اند و ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری سه شنبه با حمله به دونالد ترامپ از تصمیم نسنجیده وی برای خروج از برجام انتقاد کرد.

پایان/

۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 15852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ابی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      1 0
      مرگ بر آمریکا و مرگ بر ترامپ قمارباز تروریست چه با برجام چه بی برجام انتقام از قاتلان سردار گرفته خواهد شد بدون هیچ شکی.. مرگ بر اسرائیل غاصب و کودک کش و آمریکای تروریست و حامیانش