رونمایی از متاموبیل شرکت معروف خودروسازی

این شرکت معروف خودروسازی در نمایشگاه CES 2022 از برنامه های خود برای ارائه «تحرک از طریق متاورس» یا Meta mobility رونمایی کرد.

به گزارش تحریریه، خودروسازی هیوندای در نمایشگاه CES 2022 از برنامه های خود برای ارائه «تحرک از طریق متاورس» یا Meta mobility رونمایی کرد. مدتی است که این شرکت تمرکز خود بر زمینه های رباتیک را تقویت کرده و امید دارد پیشرفت های این بازار بتواند آینده این فناوری نوین را تغییر دهد.

هیوندای در برنامه ای تحت عنوان «گسترش دسترسی انسان» تاکید دارد که چگونه چیزها در آینده از وسایل حمل و نقل سنتی فراتر می روند و آزادی حرکت نامحدودی را برای نوع بشر به ارمغان می آورند. در دوره جدید بحث تحرک از متاورس استفاده خواهد کرد یعنی دنیای مجازی که در آن هیچ محدودیت فیزیکی وجود ندارد.

هیوندای عرصه رباتیک و تحرک را مکمل یکدیگر می بیند به گونه ای که هر کدام توسعه دیگری را تسریع می کنند. هیوندای سال گذشته با خرید شرکت Boston Dynamics، تمرکز خود را بر پیشرفت های روباتیک برای بهبود زندگی انسان از طریق طیف وسیعی از راه‌حل‌های حرکتی افزایش داده است. شرکت هیوندای آن را «اکوسیستم تحرک اشیا» (MoT) می‌نامد.

دنیای جدید

هیوندای برای حمایت از چشم انداز خود، مفهوم Metamobility را در قابل پیشرفت اتصال متاورس دستگاه هوشمند که تحرک را به واقعیت مجازی (VR) می افزاید، گسترش می دهد. این به افراد اجازه می دهد تا بر محدودیت های فیزیکی حرکت نه تنها در زمان بلکه در مکان هم غلبه کنند. هیوندای همچنین دیدگاه خود را در مورد اینکه چگونه روبات‌ها همچون واسطه‌ای بین دنیای واقعی و فضاهای مجازی عمل می‌کنند، به اشتراک می گذارد و کاربران را قادر می‌سازد تا تغییراتی را در متاورس ایجاد کنند تا در واقعیت منعکس شود.

به لطف توسعه بیشتر فناوری روباتیک، از جمله هوش مصنوعی و رانندگی خودکار، ایجاد تمایز بین حرکت‌های آینده سخت خواهد شد. 

«یوسون چانگ» مدیر اجرایی گروه هیوندای موتور، در نمایشگاه  CES گفت: ما راه‌ حل‌ های حرکتی آینده را تصور می‌کنیم که با روباتیک پیشرفته امکان‌پذیر می‌شوند - حتی راه‌حل‌های تحرک خود را به Metamobility گسترش می‌دهیم. این چشم انداز، آزادی حرکت و پیشرفت نامحدودی را برای بشریت امکان پذیر می سازد.

هیوندای معتقد است که متاورس در زندگی روزمره ما اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا فناوری های جدید به آن اجازه می دهند از VR به دنیایی موازی با واقعیت حرکت کند. این شرکت انتظار دارد که پلتفرم‌های متحرک فعلی و آینده، مانند وسایل نقلیه و Urban Air Mobility (UAM)، به عنوان دستگاه‌های هوشمند برای دسترسی به فضاهای مجازی عمل کنند، در حالی که علم روباتیک به عنوان وسیله‌ای برای اتصال هر دو جهان عمل خواهد کرد.

به عنوان مثال، وسیله نقلیه ای که به فضاهای مجازی متصل می شود، می تواند به کاربران اجازه دهد از تجربیات مختلف VR در خودرو لذت ببرند. بسته به نیاز کاربر، یک ماشین می تواند به یک فضای سرگرمی، یک اتاق جلسه برای کار یا حتی یک پلتفورم بازی ویدیویی سه بعدی تبدیل شود.

ایده پشت سر Metamobility آن است که فضا، زمان و فاصله همگی بی معنی خواهند شد. با اتصال ربات ها به متاورس، می توانیم آزادانه بین دنیای واقعی و واقعیت مجازی حرکت کنیم.

«چانگ سونگ» از دیگر روسای گروه هیوندای موتور به خبرنگاران گفت که با یافته های تازه از نظر تئوری، او می‌تواند در نمایشگاه CES باشد و از خانه‌اش در کره بازدید کند، به حیوان خانگی غذا بدهد یا آن در آغوش بگیرد و از این واقعیت لذت ببرد.  این یعنی تجربه جهانی از طریق VR.

سانگ اضافه کرد: یک قدم جلوتر با متاورس، روبات‌ها به توسعه حواس فیزیکی ما کمک می کنند و به ما امکان می‌دهند تا زندگی روزمره خود را با متاموبیلیتی دگرگون سازیم.

پایان/

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
کد خبر: 15862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =