شوخی گزنده سازمان استاندارد با مردم

شوخی سازمان استاندارد با مردم پس از حوادث اخیر که چندین نفر را به کشتن داد نشان می دهد که نیازمند بازنگری در مسائل مهم هستیم.

به گزارش تحریریه، احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد می گوید: اولتیماتوم جدی به خودروسازان داده شد تا خودروهایی که تولید می کنند، از مراحل ابتدایی تولید تا تحویل محصول نهایی، باید تمام ویژگی های فنی در آنها در نظر گرفته شود.

یک فرصت یک ماهه به خودروسازان داده شده، یعنی تا یکم بهمن ماه، فرصت دارند به تعهدات خود عمل کنند و بعد از آن سازمان استاندارد وارد عمل می شود.

اینکه سازمان استاندارد به عنوان مرجع ارزیابی کیفیت محصولات به خودروسازان فرصت یک ماهه می دهد تا به تعهدات خود عمل کنند و کیفیت خودروهای خود را بالا ببرند بیشتر مانند یک شوخی است، مانند زمانی که مادران به فرزندان خود تشر وارد می کنند و می گویند این آخرین باری هست که این کار را انجام می دهی.

تهدیدی که سال ها است بعد از هر حادثه دلخراش در کشور به خودروسازان داده می شود و در نهایت تولید خودروهای بی کیفیت در دو خودروساز داخلی ادامه پیدا می کند، این بار هم پس از حادثه دلخراش و اعلام رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور در روزهای گذشته که در حادثه تصادف ۵۸ خودرو در بهبهان که منجر به فوت ۴ نفر و زخمی شدن ۴۱ نفر شد، ایربگ هیچ خودرویی باز نشده است عده ای باز باد در غبغب انداخته و اعلام کردن که خودروسازان یک ماه بیشتر فرصت ندارند، و بعد از مدتی که آب ها از آسیاب افتاد تغییری را شاهد نخواهیم بود. 

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور بعد از حادثه بهبهان گفت چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند.

آیا بعد از این همه کشته و مجروح سالیانه که خودروسازان روی دست مردم و دولت می گذارند که آمار کشته های آن از بیماری همه گیر کرونا بیشتر بوده، زمان آن نرسیده که یک بار برای همیشه این موضوع رو حل و فصل نمایند و اجازه تولید به این خودروسازان بی کیفیت ساز داده نشود و برای جان و سرمایه مردم فکری شود.

اگر سازمان استاندارد اعلام می کرد که خودروسازان 2 سال برای اصلاحات لازم زمان دارند می شد ضرب العجل اعلام شده را باور کرد، اما زمانی که گفته می شود باید در طی یک ماه به استانداردهای جهانی برسند، مشخص می شود که با یک نمایش سیاسی روبرو هستیم و نه اقدامی اساسی. زیرا در یک ماه بزرگترین شرکت های خودروسازی دنیا نیز نمی توانند از غیراستاندارد بودن به استاندارد شدن برسند. 

پایان/

۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 15906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =