آیا گندم های وارداتی از روسیه کشنده است؟!

یکی از رسانه ها به موضوع گندم های وارداتی از روسیه اشاره و مطالبی را درباره سلامت آنها منتشر کرده است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری کار وابسته به خانه کارگر که به جای تمرکز بر مطالبات صنفی کارگران کشور به دنبال مباحث سیاسی است، در خبری با عنوان "آیا واردات گندم آلوده به سرب از روسیه صحت دارد؟" نوشت که چنین مساله ای صحت ندارد! 

این خبرگزاری با رندی و استفاده از ابزارهای جنگ روانی به گونه ای تیتر زده که عملا جامعه را به وجود سم در گندم های وارداتی از روسیه حساس می کند و به گونه ای آنرا تکذیب کرده تا خود را در مظان اتهام افکار عمومی قرار ندهد و متهم به تخریب روابط با متحدان کشور نشود. 

ایلنا به نقل از محمدرضا مرتضوی رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران نوشت: سلامت محموله گندم از روسیه از سوی وزارت بهداشت و دیگر مراجع ذی صلاح تایید شده است. هفته پیش نامه‌ای از وزارت بهداشت به ما ارسال شد مبنی بر اینکه محموله گندم روسی آلوده به سرب است و باید از مصرف آن جلوگیری کنیم ما حدود یک هفته این محموله را نگه داشتیم تا آزمایش‌ها برای تایید سلامت آن صورت بگیرد. بعد از انجام آزمایش‌های لازم از سوی این وزارتخانه سلامت این محموله تایید شده است. همچنین شرکت بازرگانی دولتی سلامت این محموله را تایید کرده است. این محموله 100 درصد سالم بوده و مصرف آن مشکلی نخواهد داشت. میزان این محموله بار یک کشتی بوده است.

همچنین یزدان سیف، رییس شرکت بازرگانی دولتی، در گفت‌وگو با ایلنا این موضوع را تکذیب کرد.

گسترش روابط با همسایگان و یا متحدان راهبردی کشور مانند عراق، چین، روسیه، سوریه و ... باعث شده است شاهد انتشار موزون اخبار منفی اینچنینی باشیم که خلاف منافع ملی است و رسانه هایی که دغدغه مردمی دارند باید دقیقتر عمل کنند و از خبرسازی های منفی بپرهیزند.

پایان/

۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 15913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهمن IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      3 1
      نه نه تو را خدا تایید کنین. روسیه ناراحت میشه. ما که نیسیتم محموله های کشاورزیمان را برگشت بزنن.
    • حسین IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      2 0
      باج که نگرفتیدتاان راتاییدکنیدبه هرحال هیچ اعتمادی به این کشوراستعمارگرکمونیست کثیف نیست.