رئیس سابق کارگروه واکسن انگلیس: ادامه واکسیناسیون اتلاف وقت است

رئیس سابق کارگروه واکسن انگلیس معتقد است ادامه واکسیناسیون مردم علیه ویروس حزب کمونیست چین «اتلاف وقت» است.

به گزارش تحریریه، دکتر کلایو دیکس، که نقشی کلیدی در کمک به شرکت‌های دارویی برای ساخت واکسن‌های کووید۱۹ داشته است، ۱۶ام ژانویه در مصاحبه‌ای با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی گفت: «سویه اومیکرون، ویروس نسبتاً خفیفی است. و به نظرم، ادامه واکسیناسیون مردم و انجام دوباره آن برای حفاظت از مردم، در این بازه زمانی اتلاف وقت است.»

دیکس گفت اکنون باید بر محافظت از گروه‌های آسیب‌پذیر تمرکز کرد، مثل افراد ۶۰ سال به بالا که هنوز ۲ درصدشان واکسینه نشده‌اند.

او معتقد است: «باید رویکردی بسیار متمرکز برای واکسینه کردن این افراد و افراد آسیب‌پذیر اتخاذ کنیم.»

گرچه از تزریق دوز تقویت‌کننده واکسن حمایت می‌کند اما «منتقد» تزریق آن به همه افراد است زیرا اعتقاد ندارد که «برای جوانان لازم بوده یا هست.»

دیکس گفت: «زمانی می‌توان چنین چیزی را در نظر گرفت که واکسن‌ها مانع از انتقال ویروس شوند که واضح است این واکسن‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند.»

او معتقد است دولت باید به‌ شدت روی تحقیق درباره «برنامه‌های واکسیناسیون آتی» در زمستان آینده «متمرکز» شود.

او پیشنهاد می‌کند باید یک «مطالعه وضعیت ایمن» انجام شود تا «بتوان نقطه ایمنی هرکس را دقیق تشخیص داد.» به این ترتیب، «تا زمستان آینده واقعاً می‌توانیم سیاست واکسیناسیون آگاهانه‌ای داشته باشیم و از واکسن‌های مناسب برای افراد مناسب و در زمان مناسب استفاده کنیم.»

دیکس هفته گذشته در مصاحبه‌ای با روزنامه آبزِروِر گفت باید واکسیناسیون عمومی کووید۱۹ را متوقف کرد و انگلیس باید روی مدیریت آن مانند یک بیماری منطقه‌ای مانند آنفولانزا تمرکز کند.

او گفت: «اکنون لازم است روی مدیریت بیماری تمرکز کنیم، نه شیوع ویروس. برای این منظور باید ممانعت از پیشرفت بیماری در اعضای گروه‌های آسیب‌پذیر را به عنوان هدف آتی در نظر گرفت.»

مشاوران پزشکی دولت بریتانیا نیز موافق هستند که واکسیناسیون هر سه ماه یا شش ماه یکبار مردم «غیراجرایی» است.

سر پاتریک والانس، مشاور علمی ارشد انگلیس، سوم ژانویه اعلام کرد تزریق هر چند ماه یک بار دوز تقویت‌کننده به همه مردم «رویکرد بلندمدت» دولت نیست.

پروفسور اندرو پولارد، مدیر گروه واکسن آکسفورد و رئیس کمیته مشترک دولت در زمینه واکسیناسیون و ایمن سازی، به تلگراف گفت «واکسیناسیون همه مردم کره زمین هر چهار تا شش ماه یکبار، نه همیشگی خواهد بود و نه امکان‌پذیر است.»

منبع: اپک تایمز

پایان/

۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
کد خبر: 16073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =