پیش‌بینی آینده رمزارزها در ایران

با وجود سرمایه‌گذاری مردم در بستر ارزهای دیجیتال هنوز رویکرد مشخصی از سوی دولت برای ادامه فعالیت‌های ارزهای دیجیتال در ایران مشخص شده است.

به گزارش تحریریه، سرمایه گذاری مردم در حوزه ارزهای دیجیتال طی سال‌های اخیر رشد صعودی داشته است و بنا به آمارهای غیر رسمی حدود ۱۲ میلیون نفر در این بخش سرمایه‌گذاری کردند، البته عمده این جامعه ۱۲ میلیونی در بخش خرید و فروش ارز دیجیتال فعال هستند و درصد کمی از آنها اقدام به استخراج ارز از طریق دستگاه‌های ماینر می‌کنند.

در این میان عده‌ای با سودجویی از علاقه مردم برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اقدام به معرفی ارزهای بی ارزش و فروش آن به قیمت بالا به بهانه رشد چند برابری می‌کنند، عده‌ای دیگر نیز با راه اندازی گروه‌هایی در فضای مجازی با دادن سیگنال هایی که هیچگونه پشتوانه‌ای ندارد نسبت به ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام می‌کنند.

یکی از مهمترین مشکلات بازار ارزهای دیجیتال این است که هنوز دولت تصمیم قطعی در خصوص نحوه تعامل با فعالان این حوزه نگرفته است البته این مشکل تنها محدود به ایران نیست و بسیاری از کشورهای جهان نیز به دلیل نگرانی هایی در خصوص پولشویی موضع چندان مشخصی در خصوص فعالیت ارزهای دیجیتال اتخاذ نکرده‌اند.

رویکرد دولت در خصوص ارز دیجیتال مشخص نیست

مصطفی توکلی کارشناس ارزهای دیجیتال با بیان اینکه دولت موضع دقیقی در خصوص ارزهای دیجیتال ندارد، اظهار می‌کند«عدم اتخاذ سیاست‌های شفاف در خصوص ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث فرار سرمایه‌گذاری از کشور و انتقال آن به کشورهای همسایه شود،این افراد دانش و تخصص فعالیت در این بخش را نیز با خود می‌برند این موضوع شرایط را برای ظهور عده ای سودجو فراهم می کند».

وی ادامه می‌دهد«با خروج افراد متخصص از بازار ارزهای دیجیتال بسیاری از مردم که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند به دلیل عدم آگاهی از سرمایه‌گذاری پول خود را به بخش‌ خودرو و مسکن می‌آورند که می‌تواند فشار مضاعفی به بازار این دو بخش وارد کند».

توکلی در ادامه ببان می‌کند«با وجود انرژی ارزان قیمت، در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانست بازار عمیقی تشکیل شود،اما متاسفانه در بازار ارزهای دیجیتال رشد چندانی را شاهد نیستیم و برخی از موانع به کاهش سرمایه گذاری دامن زده است».

کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال بیان می‌کند«فعالیت کاربران ایرانی در صرافی بایننس با هویت دیگران می‌تواند منجر به قطع خدمات شود و صرافی مطابق قانون می‌تواند حساب این افراد را مسدود کند».

وی ادامه می دهد«طی ماه‌های اخیر قیمت بیت کوین در برخی از مواقع از ۶۵ هزار دلار نیز عبور کرد اما با ریزش دوباره به ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار نیز رسید در این میان عده‌ای سودجو با وعده‌های دروغین ادعای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال را می‌کنند در حالی که اطلاعات آنها و پیش بینی آنها با واقعیت موجود همخوانی ندارد و بسیاری را متحمل زیان‌های هنگفت کرده است».

منبع: آنا

پایان/

۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 16080

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =