حمله هکرها به صرافی ارز دیجیتال

مدیرعامل Crypto به هک شدن صدها حساب کاربری در این صرافی اعتراف کرد.

به گزارش تحریریه، کریس مارسالک مدیرعامل Crypto.com روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت حدود ۴۰۰ حساب کاربری مشتریان این صرافی در یک هک به‌ خطر افتاده است. این خبر در حالی اعلام شده که پیش از این برخی از مشتریان این صرافی، گزارش‌هایی مبنی‌ بر سرقت وجه از حساب خود منتشر کردند؛ شکایت‌هایی که تا کنون با پاسخ‌های مبهم Crypto.com مواجه شده بود.

به گزارش تک‌کرانچ، در حالی‌که مارسالک جزئیاتی در ‌مورد نحوه‌ی وقوع هک ارائه نکرده، اما وی به تلویزیون بلومبرگ گفت که صرافی کریپتوکام حدود ۱۳ تا ۱۴ ساعت پس از حادثه‌ی هک، فعالیت خود را از سر گرفته و همه حساب‌های آسیب‌دیده بازپرداخت شده‌اند.

بیانیه‌ی مارسالک اولین تأیید رسمی Crypto.com مبنی‌ بر وقوع یک هک است. این صرافی اولین‌ بار روز یکشنبه پس از اینکه از طریق توییتر اشاره کرد تعدادی از کاربران فعالیت‌های مشکوک را در حساب‌های خود گزارش می‌دهند، امکان برداشت را در پلتفرم خود متوقف کرد. وی همچنین از مشتریان خواست تا احراز هویّت دو مرحله‌ای خود را به‌دلیل افزایش امنیت، بازنشانی کنند.

این شرکت در ارتباطات خود چندین‌ بار به کاربران اطمینان داد که وجوه آن‌ها امن است و این گمانه‌زنی را ایجاد کرد که Crypto.com هرگونه ضرر و زیان مشتریان را پوشش می‌دهد.

PeckShield یکی ارائه‌دهندگان امنیت بلاک چین، روز دوشنبه در توییتی نوشت که این ضررها ممکن است به ۱۵ میلیون اتر برسد. PeckShield در توییت خود مدعی شد که حدود نیمی از وجوه به‌منظور پولشویی به Tornado Cash ارسال شده است. Tornado Cash تراکنش‌های ناشناس غیرقانونی را روی بلاک چین اتریوم ارائه می‌کند و این یعنی محل ارسال رمزارز در این پلتفرم پنهان می‌شود. تحلیلگر دیگری از شرکت داده‌های بلاک چین OXT Research اعلام کرده که این هک احتمالاً حدود ۳۳ میلیون دلار برای Crypto.com هزینه داشته است.

وقتی از مارسالک در ‌مورد گستره‌ی خسارت‌ها پرسیده شد، به تلویزیون بلومبرگ گفت که Crypto.com هنوز در حال کار روی برآورد خسارت‌های حادثه‌ی اخیر است و نتیجه‌ی آن طی چند روز آینده در وبلاگ این شرکت منتشر خواهد شد.

در حالی‌که Crypto.com چهارمین صرافی بزرگ ارز دیجیتال در جهان است، در ماه‌های اخیر فعالیت خود را در بازارهای ایالات افزایش داده و تبلیغاتی با حضور بازیگر معروف مت دیمون منتشر کرده است. این صرافی همچنین ۷۰۰ میلیون دلار برای حقوق نام‌گذاری لس‌آنجلس لیکرز و کلیپرز هزینه کرده است. این صرافی خود را به‌عنوان پلتفرمی که سریع‌ترین رشد را بین صرافی‌های ارز دیجیتال دارد نامیده است. Crypto.com همچنین سرمایه‌ی بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر خود را برای حمایت از استارتاپ‌های اولیه در فضای رمزارزها به ۵۰۰ میلیون دلار گسترش داد. پیامدهای مربوط به هک این هفته می‌تواند بر سرعت رشد این صرافی تأثیر منفی داشته باشد.

منبع: زومیت

پایان/

۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 16086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =