قیمت مرغ در تهران 6720 تومان است

براساس شواهد رسمی و متقن قیمت مرغ در تهران حداکثر 7 هزار تومان و در واقع 6720 تومان است.

به گزارش تحریریه، سید شمس الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد و رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی به صراحت اعلام کرد که قیمت مرغ وارداتی تحویل تهران از طرف مراجع رسمی واردکننده 1.6 دلار اعلام شده است. 

براساس شواهد رسمی و متقن قیمت مرغ در تهران با 1.6 دلار قیمت وارداتی و با دلار 4200 تومانی حداکثر 6720 تومان خواهد بود، درحالیکه بیش از 30 هزار تومان قیمتگذاری می شود. یعنی هم دلار ترجیحی از بیت المال تقدیم واردکننده ها می شود و هم اینکه مردم، مرغ را با قیمت آزاد خریداری می کنند. 

با دلار نیمایی 24 هزار تومانی، قیمت مرغ با 1.6 دلار در تهران معادل 38 هزار تومان است که جریان های فاسد و رانتی هیاهوی زیادی به راه انداخته اند تا مانع از حذف رانت ارزی شده و به این بزرگترین غارت تاریخ اقتصادی کشور ادامه دهند. به طوریکه روزنامه کیهان به صراحت از بزرگنمایی رسانه های خاص در این باره پرده برداشت و نوشت: مدعیان اصلاحات که از مقصران و بانیان وضع کنونی کشور هستند و روزی دلار جهانگیری را «افتخار» می‌دانستند حالا برای بزرگنمایی حذف ارز 4200 تومانی و ایجاد فضای روانی برای تشدید تورم‌ و دامن زدن به مشکلات معیشتی، آن را «استخوان در گلوی دولت» و خود را نگران معیشت مردم معرفی می‌کنند!

بررسی های میدانی میز بازار تحریریه نشان می دهد که اعداد اعلامی توسط وزارت جهاد کشاورزی بهینه نیست و با قیمت 80 سنت در هر کیلو هم می توان مرغ از برزیل خریداری کرد. در صورتی که مجلس که به شکل غیرقانونی وارد مساله دلار 4200 تومانی شده که در لایحه بودجه وجود ندارد؛ شده است بتواند باعث بقای آن شود؛ هم قیمت ارزهای خارجی پرنوسان باقی می ماند و هم شاهد رکوردهای تورمی جدیدی در سال 1401 خواهیم بود. 

پایان/

۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 16108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • احمد اباذری IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      1 22
      با سلام ای وای بر ما که این تحلیگر زیر امور اقتصادی و دارایی مان بوده و نماینده مجلسمان هست و شایعه است می خواهد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مان هم بشود . اولا مرغ 1.6 دلار نیست و 1.6 یورو است و ثانیاً فقط 27.5 درصد خقوق و عوارض گمرکی دارد و همین 1.6 یورو تا به جساب فروشنده خارجی برسد مداقل 3 درصد هزینه دارد بعلاوه با پرو بال خود به تهران نمی آید بلکه هزینه هایی دارد!!!
      • GB ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
        37 0
        اول قیمت به دلار هست دوم اینکه توی این حجم خرید قیمت به مراتب ارزان‌تر هست سوم شما فرض کنید ۱۰۰٪ عوارض و هزینه میشه ۱۳/۰۰۰ تومان نه ۱۵/۰۰۰ تومان قیمت ۳۰/۰۰۰ تومان اصلا قابل توجیه نیست
    • GB ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 13
      به نظرم ارز ترجیحی رو به کل مردم ایران تقسیم کنن و دلارش رو ۴/۲۰۰ به مردم بفروشن همه راضی تر خواهند بود مردم هر قیمتی می‌خواد باشه
    • GB ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 2
      به نظرم ارز ترجیحی رو به کل جمعیت ایران تقسیم کنن و دلارش رو ۴/۲۰۰ به مردم بفروشن همه راضی تر خواهند بود مرغ هم بعدش هر قیمتی می‌خواد باشه 5
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      18 0
      قیمت مرغ 60 سنت است نه بیشتر.