سیگنال ملایم رابرت مالی به طرف ایرانی برای احیای توافق هسته ای

سیگنال ملایم رابرت مالی به انجام توافق و بازگشت به احیای برجام باعث افزایش گمانه زنی های محافل سیاسی برای احیای توافق هسته ای شده است.

به گزارش تحریریه، سیگنال ملایم رابرت مالی به انجام توافق و بازگشت به احیای برجام باعث افزایش گمانه زنی های محافل سیاسی برای احیای توافق هسته ای شده است. 

 رابرت مالی با طرح گزاره ای ملایم و عجیب که با واکنش فوری خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه روبرو شد، مواضع پیشین آمریکا را تکرار کرد و گفت که موضوع چهار نفری که در ایران زندانی هستند جدا از مذاکرات هسته‌ای است، اما «[بحث مذاکرات احیای برجام و آزادسازی زندانیان امریکایی در ایران] جدا هستند و ما در حال پیگیری هر دوی این مسائل هستیم. اما من می گویم در حالی که چهار آمریکایی بی گناه در گروگان ایران هستند، تصور بازگشت به توافق هسته ای برای ما بسیار سخت است . بنابراین در حالی که ما به طور غیرمستقیم با ایران در مورد پرونده هسته‌ای مذاکره می‌کنیم، به طور غیرمستقیم با آنها داریم گفتگو می‌کنیم تا از آزادی گروگان‌هایمان اطمینان حاصل کنیم».

اکثر طرف های مذاکرات اعلام کرده اند که باید تا ماه فوریه به توفق برسند و نامحدود بودن زمان بازگشت به تعهدات برجامی قابل انجام نیست. 

پایان/

۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر: 16180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =