از سرگیری اجرای استانداردهای تعلیق شده در تولید خودرو

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خودرو سازان مکلف شدند ۹ مورد از استانداردهای ۸۵ گانه که از دولت قبل تعلیق شده بود را دوباره اجرا کنند.

به گزارش تحریریه، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به ۱۵ تکلیف قانونی جدید تعریف شده برای خودروسازان افزود: رابطه مالی خودرو سازی‌ها با شرکت‌های خصوصی بازرسی کیفیت قطع می‌شود و بنا شده شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت خودروها بعد از این با انتخاب سازمان ملی استاندارد فعالیت کنند و رابطه مالی آن‌ها به طور مستقیم با سازمان ملی استاندارد باشد.
 
وی گفت: برای ایجاد استقلال در تشخیص صلاحیت‌های کیفی خودرو بنا شد یک حساب ودیعه حاکمیتی ایجاد شود و رابطه مالی شرکت‌های بازرسی کیفیت با خودرو سازان قطع شود.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: خودروسازان مکلف شدند فقط از قطعه‌سازان مورد تأیید سازمان ملی استاندارد اقدام به خرید قطعات کنند و این قطعه سازان باید پروانه استاندارد داشته باشند، همچنین خودروسازان باید حدود ۵۰ قطعه‌ای را که جزو سیستم‌های فاقد استاندارد ملی هستند، مشمول ضوابط فنی استاندارد کنند.
 
اسلام پناه گفت: در تکالیف قانونی جدید خودرو سازان باید عیوب پرتکرار را گزارش کنند و در ارزیابی‌های بعدی نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود، همچنین خودرو سازان مکلف شدند در خدمات پس از فروش هم استانداردهای اجباری را اجرا کنند و مدیران و سهامداران فعلی و آینده همه باید به این قوانین پایبند باشند.

منبع: صداوسیما

پایان/

۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 16238

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =