چرا اگر ایربگ خودرو باز شود راننده کشته می شود؟

چرا اگر در یک حادثه رانندگی ایربگ بسیاری از خودروها باز شود باز هم راننده و سایر سرنشینان کشته می شوند؟

به گزارش تحریریه، اظهارنظرهای سطحی پس از حادثه تلخ بهبهان که به کشته شدن چند تن از هموطنان انجامید باعث می شود تا مشکل از اساس حل نشده و شاهد ادامه این وضعیت در آینده باشیم. فعلا نقطه تمرکز اظهارنظرهای مقام های بی ربط که ظاهرا کاری غیر از آدرس غلط دادن به مردم ندارند بر مساله باز نشدن ایربگ ها متمرکز است تا یک مساله فرعی را به جای مساله اصلی نشانده و محکوم کنند و داستان فیصله پیدا کند، اما اگر موضوع ایربگ جدی نیست، پس مساله اصلی چیست؟

نخست اینکه اکثر خودروهای تولید داخل حادثه دیده ایربگ نداشته اند. دوم اینکه ایربگ تعدادی از آنها فعال نبوده است. و سوم اینکه وقتی اتاق خودرو متلاشی شود وجود ایربگ جلو چه کمکی به سرنشینان خودرو می کند؟ چرا می توان ادعا کرد که اگر در یک حادثه رانندگی ایربگ بسیاری از خودروها باز شود باز هم راننده کشته می شود؟

برای تصویر پراید تصادفی بالا، ایربگ چه کمکی به نجات جان راننده می کند وقتی کلیت اتاق متلاشی شده است. به دلیل عدم ایمن بودن؛ نه به دلیل باز شدن یا نشدن ایربگ؛ خودرو دچار فروپاشی می شود و در چنین حالتی ایربگ باز شده هم به داد حادثه دیده نمی رسد. ستاره ایمنی به خودروها که به ایربگ محدود نمی شود تا با باز شدن بتواند جان راننده و سایر سرنشینان خودرو را نجات دهد، اما متاسفانه این گزاره ساده از طرف انبوهی از کارشناسان و مقام های سطح بالای کشور نادیده گرفته شده و می خواهند معضل خودرو کشور را به ایربگ تقلیل دهند. 

مانند تمام موارد مشابه، در فضای احساسی ایجاد شده، بدون اینکه ریشه های بحران در صنعت خودرو کشور که یکی از نتایج آن آمار بالای تصادفات جاده ای و تلفات انسانی است، به دنبال چند مانور اداری و نظارتی هستیم که خروجی آن ادامه وضع موجود خواهد بود.

پایان/

۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
کد خبر: 16253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • همشهری IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      مهم اینه که حتی ایربگ ها هم عمل نکرد حالا شما میخوای سنگ فرغون سازها رو به سینه بزنی میل خودته