ترفند اردوغان برای رهایی از شکست در انتخابات

محبوبیت «رجب طیب اردوغان» و حزب وی به دلیل کارنامه ناموفق اقتصادی به پایین ترین سطح خود رسید؛ وی برای بالا بردن شانس خود در انتخابات آینده سیاست تازه ای را در پیش گرفته است.

به گزارش تحریریه، روزنامه فرامنطقه ای «العرب» در بخشی از گزارش خود آورد، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از جریان اخوان المسلمین برای حمایت از خود در انتخابات آینده کمک می گیرد.

اخیرا برگزاری یک نشست در شهر استانبول با عنوان «جوانان تغییر؛ یک دهه مبارزه و طرحی برای آینده» برگزار شد که در آن رهبران جریان اخوان المسلمین مصر حضور یافتند و سخنرانی کردند. این نشست بیانگر تلاش رجب طیب اردوغان برای استفاده از این جریان و رهبران آن در انتخابات آینده است.

این تلاش اردوغان در شرایطی انجام شد که محبوبیت وی به خاطر بحران های اقتصادی ترکیه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. رهبران اخوان المسلمین در میان شهروندان ترکیه، اردوغان را به عنوان یک قهرمان اسلامی معرفی می کنند که تلاش دارد کشور را از شکست ها رهایی ببخشد، اما تبلیغات آنان راه به جایی نخواهد برد. 

به نوشته روزنامه العرب، در ترکیه از گروه اخوان المسلمین برای تقویت قدرت و جایگاه حزب عدالت و توسعه مورد استفاده قرار می گیرد. هنوز هم گروه اخوان المسلمین برای نظام حاکم ترکیه دارای اهمیت حیاتی است. اما به دلیل شرایط ناگوار اقتصادی، از بین رفتن ارزش پولی ملی ترکیه، تحولات سیاسی نامطلوب در ترکیه پس از سال ۲۰۱۶ میلادی، احتمال اینکه حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان بتواند در انتخابات آینده به پیروزی برسد ناچیز است.

از سوی دیگر احزاب مخالف اردوغان هم تلاش می کنند به نظام تک حزبی و ریاستی در ترکیه پایان دهند و نظام پارلمانی سابق را در این کشور بر سر کار آورند تا ترکیه را از بحران های اقتصادی ویرانگر رهایی بخشند. این رویکرد احزاب مخالف اردوغان دارای طرفداران قابل ملاحظه ای در ترکیه است.

پایان/

۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
کد خبر: 16385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خ.خ.اهری IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      2 0
      به عنوان کارشناس اموربین الملل و ترکیه معتقدم اردوغان در تاریخ ترکیه پس از آتاتورک موثرترین نقش را داشته و بخوبی توانسته است در شمال سوریه و عراق حوزه نفوذ قبلی ترکیه را باز سازی و هویت ترک های در حال تغییر و آسیمیلتسیون از کرکوک تا ادلب را دوباره بازسازی و با ترکیب اعراب و اخوانی ها و...ظرفیت تهدیدهای منطقه ای را به آسیب و فرصت تقلیل دهد که در صورت فراهم شدن زمینه مناسب امکان تبدیل به فرصت را خواهد داشت.همچنانکه در قره باغ این امکان میسر شد.همچنین زمینه مناسبی برای همسویی و فرصت سازی بااستفاده ژئوپولتیک پراکندگی ترک ها از روسیه تا کریمه برای توسعه صلح منطقه ای و تقویت همکاری اقتصادی منطقه ای و امنیت بین المللی میسر می باشد.