تراکم فروشی بورسی شد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از همکاری با بورس کالا برای تعادل بخشی قیمت‌ها در بازار مسکن خبرداد و گفت: املاک دارای مالکیت قطعی شهرداری و سند رسمی می‌توانند در بورس کالا عرضه شوند.

به گزارش تحریریه، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کالا خبر ابوالفضل فلاح در نشست با مدیرعامل و مدیران شرکت بورس کالا افزود: در تلاش هستیم تا شرایط عرضه املاک قولنامه‌ای و املاک اجاره داری را نیز فراهم کرده و حتی فروش تراکم و سرقفلی را تحت عنوان «حق الامتیاز» تبدیل به اوراق بهادار کرده و به تدریج در بورس کالا عرضه کنیم تا بدین صورت شهرداری به عنوان مرجعی در تسهیل مبادلات املاک کشور و حق الامتیازهای این حوزه عمل کند.

وی گفت: هدف ما از ارائه املاک در بورس کالا، تبدیل این املاک به نقدینگی جهت تامین مالی پروژه‌های عمرانی شهری است و چنانچه این اقدام مطابق با برنامه ریزی‌ها پیش رود، دستاوردهایی از قبیل رونق بخشی به بازار املاک پایتخت و بورس کالا را در پی خواهد داشت.

فلاح با تاکید بر ایجاد تمهیدات ویژه جهت تسهیل در اخذ کد بورس کالایی پیمانکاران، اظهار داشت: از آنجایی که هدف نخست ما از ورود املاک شهرداری به بورس، تسویه دیون پیمانکاران است و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با خرید املاکی که مد نظر دارند، مطالبات خود را وصول کنند؛ مقرر شد که شهرداری با ارائه اسامی پیمانکاران به بورس کالا، کد بورسی آن‌ها در زمان کوتاهی دریافت شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری ابراز امیدواری کرد تا در قدم‌های بعدی بتوانیم به عنوان یک خریدار جدی در بورس کالا از جمله مصالح ساختمانی و ... باشیم.

همچنین حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با قدردانی از راهبری و سرعت شهرداری برای ایجاد یک مدل همکاری با بورس گفت: شهرداری می‌تواند آغازگر بنیادین برای شروع معاملات املاک در بورس کالا باشد و به توسعه نیافتگی حوزه املاک در بازار سرمایه پایان داده و به این معاملات رونق بخشد.

پایان/

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 16395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =