بررسی طرح ایجاد نهاد تنظیم گر بخش مصالح ساختمانی در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: دستگاه‌های متولی از وضعیت بازار مصالح ساختمانی گزارشی تهیه و به کمیسیون ارائه می‌کنند و سپس در خصوص کلیات طرح ایجاد نهاد تنظیم گر بخش مصالح ساختمانی تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش تحریریه، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: بررسی طرح تاسیس نهاد مستقل تنظیم گر بخش مصالح ساختمانی در دستور کار جلسه امروز کمیسیون بود، مطابق ماده 59 قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، دولت مکلف است در حوزه کالاها و خدماتی که انحصار وجود دارد، لایحه ایجاد نهاد تنظیم گر بخشی را ارائه کند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس یازدهم اظهار کرد: طرح تاسیس نهاد مستقل تنظیم گر بخش مصالح ساختمانی تنظیم شده در جلسه امروز کمیسیون ویژه، موضوع تاسیس نهاد مستقل تنظیم گر حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، شورای رقابت، اتاق تعاون و بازرگانی، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات به بحث گذاشته شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: بخش مصالح ساختمانی بسیار گسترده بوده و کلاها و خدمات متعددی را در بر می‌گیرد و طبیعتاً هر کدام از کالاها بازار مستقلی دارند و اگر بخواهیم بر اساس اصل 44 قانون اساسی موضوع ایجاد نهاد تنظیم گر را پیگیری کنیم ابتدا باید از وجود انحصار در هر یک از بازارهای مذکور اطمینان حاصل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مجموع نظر دستگاه‌های حاضر و اعضای کمیسیون ویژه جهش تولید، بازار مصالح ساختمانی مصداق انحصار نبوده و تکلیف دولت برای ایجاد نهاد تنظیم گر نیز در این حوزه موضوعیت ندارد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ ادامه داد: برای تدبیر بیشتر مقرر شد تمامی دستگاه‌های حاضر از جمله وزارت راه و شهرسازی، مرکز پژوهش‌های مجلس، شورای رقابت، دیوان محاسبات، اتاق بازگانی و تعاون گزارش مکتوب و تا حدی کَمی در حوزه بازار مصالح ساختمانی تدوین و به کمیسیون ویژه ارائه کنند تا بر اساس آن  نسبت به کلیت طرح رای گیری صورت بگیرد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 18325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =